Nordéns Liv & Leverne

Direktlänk till inlägg 8 maj 2010

Iller BIS

Av Anna - 8 maj 2010 20:54

Äntligen har Iller debuterat i utställningsringen!


Gruvade mig grundligt för att sätta min fot på området med Iller, men han var en dröm att ha med   

  


Som vanligt var vi på plats timtals i förväg, så Iller hade somnat av helt när det äntligen var vår tur. Som sista hund...

Hade ingen aning om hur psykot skulle bete sig mot domaren, men vi träffade Zussie och Per, så Iller fick lite tand och pungvisningträning   

Tack för det!

När han väl träffade domaren var han den gulligaste och bara glad, lugn och glad.

Iller var ensam i rasen och fick HP, således BIS. I gruppen blev han 4a.

Kritiken löd:

"trevlig ungdom, välskapt huvud med plan skalle. Tillräckligt stop. Mörka vackra ögon, smidig torr hals, stark rygg. Ngt svagt sluttande kors. Välburen svans, tillräcklig benstomme. Rör sig med lätta och vägvinnande steg. Alert hund, trevligt presenterad"


-även matte fick kritik, och då ska ni veta att det var första gången som jag ens ringtränade Iller...         


Arnbjörn roade sig hela dagen och fick ett gäng vänner. Både vuxna och barn. En dam blev så förtjust i honom att hon kom med en chokladkaka. Halva utställningen hade koll på vem Arnbjörn var :)


Igår hade vi planerat en picknick efter Lars jobb, men vi gick för att vila en stund och vaknade sedan framåt åtta.............. Vi fixade kvällsfika och såg på film istället...! Hoppas på riktigt bra väder imorgon. Arnbjörn ska till Ella på kalas, så då kan vi passa på att picknicka bara   vi  


Tog lite soliga bilder igår när jag var runt omgivningarna för att upptäcka. Hitta många speciella platser.



 

Vackra de är, mina prinsar! ÄLSKAR!!


Nu sover de tungt bägge två och jag ska mysa till en ny Wallander med Lars som beskydd mot alla hemskheter...    


  VILKEN GULDDAG DET HAR VARIT IDAG! OCH VILKA MÄNNISKOR VI TRÄFFAT! SÅDANA SOM VÄRMER SJÄL OCH HJÄRTA!   

              

Skulle avsluta dagens blogg med de orden, men så sa Lars något som fick mig att skratta okontrollerat en stund... Vet inte om jag bara är trött... Arnbjörn ser på "Drömmarnas trädgård" varje kväll innan läggdags och vi är helt hjärntvättade av Ponkipiner och diverse psykotiska varelser... Så säger Lars: "MackaPacka är han som har hundbajs som öron och hår..."

  


Inte nog med det, så messar Britta från Lady GaGas konsert och det är inte mindre roligt...! Hon skulle nog helst ligga i soffan med oss istället. Hon har en viss förmåga att roa mig (och alla runt om) till vanvett! hihi...


Nä,,, över & ut...


 
 
Ewa

Ewa

9 maj 2010 14:58

Grattis till framgångarna med Iller och till det nya huset! Nu bor ni lite närmare oss :-) Ny cool frisyr har du också! Det är några år sedan vi sågs nu men jag följer med i allt ni gör via bloggen. På torsdag är det dags för kennelträff i Fillingen. Det ska bli sååå kuul att träffa inte alla men i alla fall några "valpar"!
Vårhälsningar från Husbyn!

http://www.fozasos.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 mars 2012 14:37

Har inget klokt att skriva... Men jag måste väl uppdatera här någongång!!!    Vad händer då... tja, inget. Typ.    Ab och jag har haft influensa, det börjar ge sig nu och stressen bygger idéer i skallen; gör det, gör det, gör det... Får nästa...

Av Anna - 12 januari 2012 14:27

Ett och ett halvt dygn efter att vi återfunnit Zafira attackerdes en gråhund och dödades av varg i samma område, av samma varg som dödat de andra hundarna och fåren.    I söndags stod samma varg samt en yngre individ på bondens gårdsplan, utanför...

Av Anna - 3 januari 2012 00:17

Mellandagarna skulle bli våra egna sköna dagar. Dagarna mellan fest och fest.  Vi skulle göra en trip på onsdagen i historiens spår. En iten minisemester.    Lars skulle på ett möte på morgonen och jag kollade i affärer. Skulle bara rasta hunda...

Av Anna - 25 december 2011 01:32

för att jag återigen fått en jul med min mormor. Hon är en så stor del av mitt liv, en av de få nära nära människorna.    Mysig julmiddag med Far Lars och Arnbjörn till Kalle, besök av Evelina Niklas och Coco Chanel och sedan avslut hos Kristina ...

Av Anna - 21 december 2011 17:57

Vi vill önska Alla God Jul och njutbara helger!       ...från Kjell Hanna & Tim      God Jul och Gott Nytt År Önskar Linda, Urban, Jonatan och Evelina Trigger, Märtha-Louic och Sonja          ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards