Nordéns Liv & Leverne

Alla inlägg under juli 2011

Av Anna - 26 juli 2011 11:17

Söta valpar blir rangliga långbeningar!

Tikka (åter otingad) & Lee  


Lee

 

Vi jobbar med allt som man gör med vilken valp som helst -det tar bara tre gånger så lång tid =)) 


Annars har vi bara sommar. 

   



ITypiskt Iller å Zafira....!

 

Tack alla för fina presenter och gratulationer på min födelsedag! 


Nu ska vi packa badkorg och båt för en dag på sjön.


Hej hopp! 


Av Anna - 7 juli 2011 12:00

Ända sedan mamma flyttade så har jag och Far vart ett team. Vi har vår egen värld. Behöver bara utbyta en blick -ibland bara en känsla- för att veta exakt vad vi syftar och tänker på...


Vi vet det mesta om varann och om vad som är viktigt. 


Far bor i gårdshuset nu. Eller "Andrastugan" som vi säger. Lars och Arnbjörn med i teamet. Lars har fått en Far. Arnbjörn har alltid haft en.  


Mulnar på lite nu... mysigt... även om dagsplanen är att ta med alla vovvar till någon strand.


Lars och Arnbjörn är på Verkstan nu. Alltid tomt och tråkigt i huset när Lars inte är hemma. Älskar att vara med honom.


Imorgon kommer mamma och Einar. UNDERBART! Drömmen är att hon alltid bodde här. Så jag kunde gå till henne när som helst eller fråga om hon ska med ut å gå eller sjunga med mig. Kunna bjuda på middag när som helst...


Lina och Maja är i stugan och det är oxå en riktigt bra känsla. Vi ses ibland, men jag är så opigg den här veckan att det blir mindre. Men det känns ändå bra att de är här...


Mormor har ordnat med grillning innan Parken på lördag. Hon är bäst. Navet. Hon är äldst och känner och vet allt. Ser alla och har koll.


Klockan är bara lunch, men det känns som kväll. Både i min tröttta kropp och ute... Men min hjärna hittar på diverse idéer som den vill plocka iväg kroppen på... kom iiiiiigen kroppen!!!


Idag har jag bestämt mig för att njuta av dem jag har och låta bli att bli sårad av de som gör ont.   Bra va?! 


Hej hopp!  

Av Anna - 6 juli 2011 16:00

Måste säga att sommaren är på riktigt!


Varmt, badbart, långa ljumma kvällar, hundar utsträckta i solen, massa fix överallt, folk, fika, grill, vin,,, nu är det igång! 




Valparna, som nu är 4, tränas i diverse,,, Miljö miljö miljö! Lite koppelvana och små kommandon. Nästa vecka får de börja med spår.


Igår var det Lee som fick vara med själv. På stranden, hos nya människor, på stan...

 



Hon är en riktig cooling. Inget kan rubba henne och hon är totalt orädd. Men förig -som tur är!!


Idag ska alla få varsin matskål för första gången och vänta på Varsågod innan =)


Zafia gör inte många knop. Något enstaka spår emellanåt, annars hänger hon bara med överallt. På båtregattan fick hon åka båt första gången och det var som hon aldrig gjort annat... Minns när Compa seglade sin första gång.   Han älskade det! Zafira solgassade hela dagen. 

 



Iller gör heller inte mycket och hans fysträning är långt efter... =/ Kommer väl dröja halva hösten innan han är i form! Zafira håller igång honom med "ta-mig-då-lekar" =P


Nu ska jag ut å fila till träbåten så vi kan ta en kvällstur...



Avslutar med en solvarm valp... Tikkan            

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards