Nordéns Liv & Leverne

Alla inlägg under juni 2010

Av Anna - 28 juni 2010 23:51

Vill ägna en blogg åt vänner och deras hundar.


Boris fick somna in ikväll...


Jag vet inte mycket, men benen gav upp.


Jag lider så otroligt med Tor, Gunilla & barnen. Det gör så ont att förlora dem. Så outsägligt ont...


Lilla härliga Boris... Busa vidare min vän och kom de dina till mötes när den dagen kommer...


Suzzies Ares blev illa hundbiten innan helgen och har varit illa däran... :(( Går åt rätt håll alla fall.


Och min systers lilla valp, Yrla, bröt benet under barnens kalas i söndags... Tack å lov gick det bra! Vilken vecka...


Bengt Erik & Åsa har fått en kull foxar :)) -nåt positivt åtminstone...


Varm kram till er alla, speciellt till mina Yksnöjs...



Av Anna - 28 juni 2010 11:22

Jaha, då är vi åter på Bricken. Kom hem 2 i natt och packade upp efter en härlig vecka i Floda.


Lars har grävt grävt och grävt för att dränera och anlägga grusplan vs gräs. Jättebra blir det! Jag och Arnbjörn har mest lekt :)) med varann och med kusiner och andra älskade.


Midsommarafton firade vi ganska precis som vanligt fast sjuttielva snäpp lugnare! Jättemysigt som alltid!


(kameran har mest legat hemma i veckan...)


Robert, Yvonne, Jennifer & Stefan premiärfirade med oss på verandan. Jag hoppas det blir tradition även för dem ;)

Arnbjörn hade samma masdräkt för tredje året i rad, men nu var det definitivt sista året med den...

     

  Nu ska den vidare till nästa lilla grabb... men vem??? Förlitar mig helt på syskon och kusin för det uppdraget... ;)) 


Badat i massor har Arnbjörn hunnit med och mamma har fått blöta linan i Flosjön. Solat i Sandviken och rott. Vad mer...? Träffat bästa Vickan!!! Och Nenya och Rikard! Å vad roligt!! :)) 


Fått ny frisyr av Monica. Hon är den bästa.


Söndagen tillbringade Lina Hanna Maja Annmarie Ab Mamma & jag på stranden, medan Lars filade till tomten. Vi avslutade med pizza hos mormor. Allihopa. Lite jobbigt att lämna alla... och Floda.


Maja

  


Vackra fina älsklingar...

  


Min fina Lars... i Arnbjörns knätofsar...


and me...

   


nä... nu ska jag och Arnbjörn cykla ut i sommaren och hitta en strand. Ha det härligt! //Anna  


  

Av Anna - 25 juni 2010 00:05

Önskar Alla En Fin Midsommarafton!

  

2000

*************************************************

  

2003

**************************************************
************************

  

2008

Av Anna - 22 juni 2010 00:00

eftersom jag förgäves försöker gratulera paret Håkman på deras 7 åriga bröllopsdag på Ingrids blogg, så gör jag det här...


Lars och jag hade just träffats och gick på ett av de absolut vackraste bröllopen jag sett... Underbar sång, strålande brudpar och stämningen i kyrkan sen...


  


Hjärtlig bröllopsdag!!!

Av Anna - 19 juni 2010 23:20

Så var det då dags... Kronprinsessan skulle göra sin älskade Daniel till Prins.

    


Vi sov skönhetssömn genom den regnande förmiddagen för att sedan göra inköpen till vår bröllopsmiddag.

  


Förrätten blev skaldjursmacka med halvtorr cider.

Till varmrätt 'serverades' grillade grönsaker, kryddig korv och bea. Alkoholfri öl till detta.

Till kaffet njöt vi mazarin ur den Bröllopsserien, tårta ur den samma.


    Slutligen praliner till den torra cidern.

   


Arnbjörn och Mina firade på sitt sätt, med blandad entusiasm...

 


Sedan 14 har vi suttit vid tven och avnjutit detta delikata bröllop... Tårar och skratt. Vackert! Många tankar går till vår egen stora dag.

Vi gjorde ett kort break för en promenad. Arnbjörn cyklade och hundarna busade...


Imorgon bär det, via Svenstavik och Skamhed, till Floda för en veckas vistelse där.


Mamma & EInar for hem i torsdags och det blev så vemodigt att vi gjorde en fin utflykt med god mat på Avholmsbeg.


                  


Igår hann vi träffa Magnus, Maria och lilla Henny en sväng. Trevligt!


Nu blir det strax brudvalsen och sedan ska vi nog krypa i säng...

Hundarna väntar på oss...


Sov gott alla!


...och hjärtligt god natt, vår Kronprinsessa och Prins!     

Av Anna - 19 juni 2010 01:04

Om några timmar gifter sig vår kronprinsessa. Undrar om hon kan sova... Natten innan vårt bröllop satt vi uppe sent med några anlända gäster och vid 2-tiden kom vi på att Lars inte hade klippt sig! Mitt i natten satte blivande fru Nordén igång med frisering av blivande herr Nordén.



Skulle tro att Victoria och Daniel inte sover alldeles avslappnat de heller...


Dagen imorgon kommer att gå i kärlekens tecken och vi ska fira det

kungliga bröllopet på vårat sätt.


Varma Lyckönskningar till vårt älskade och vackra brudpar:

Daniel & Victoria

   


    

Av Anna - 16 juni 2010 00:01

Mamma & Einar är här sedan igår   


Lika myyyyysigt som alltid!


Idag var vi på Gränsfors bruk utanför Bergsjö och när vi skrev i gästboken stod några bekanta namn; "Anders & Lena Nordén Olav & Kerstin Nordén"

De hade varit där igår. Var grymt besviken att de inte hört av sig ens, men Far sa att de hade trott att det var långt till oss från Gränsfors och att de hade en tid att passa i Hudik. För min egen sinnesro köpte jag den förklaringen   


   mamma är ju alla fall här   


...i torsdags var det skolavslutning i kyrkan och ett måste om sommaren ska börja. Helgen bjöd sedan på en massa roligt! På fredagen tog Elin & jag barnen till Drakborgen och en heldag i Birsta. Veterinärbesök med dogzen hann vi med också.


Lördagen bjöd på REGN. Och då menar jag verkligen regn!!! Lars tog ett snabbt beslut om att även göra lördagen till en heldag på Birsta    -även om det är hiskeligt jobbigt så säger jag inte nej till shopping med den mannen.


På söndagen var det Hallsdagen med loppis och visning av snickeriet.

  

Elin, Grover och mamma hade jobbat HÅRT för denna fantastiskt lyckad dag!

  

Proffsfika fanns att köpa, musik av både Burlins och Tobbe, fint väder och mycket nöjda besökare.

  


   NI ÄR SÅÅÅÅ DUKTIGA!!!   


Imorgon blir det lite utflykter runt Hassela. Fortsatt Mamma-Einar-mys... :)


Hej då!

  


Av Anna - 10 juni 2010 20:58

...lånar jag ett inlägg från en annan blogg.


http://sannasida.blogg.se/2010/june/utkast-juni-10-2010.html


Gå ut min själv och gläd dig vid den gode gudens gåvor, det är sommar


//Anna

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards