Nordéns Liv & Leverne

Alla inlägg under februari 2009

Av Anna - 27 februari 2009 15:13

Vårsol! Vårkänsla!


Av Anna - 26 februari 2009 21:28

...inte mycket att rappotera idag heller... Compis har röntgats (ultraljud) idag, samt tappats på mer blod. Kissat i en burk oxå...


Helt klart är han inte frisk så långt vet vi, men det är vitt och brett och diffust...


Nu väntar  provsvar och återbesök för mer undersökningar.



Av Anna - 25 februari 2009 19:59

Precis så är det!


Moa & Ida kom på söndagen med Kerstin som var på väg till jobbet i Falun.

Arnbjörn som frågat efter sina kusiner hela veckan var överlycklig. De har lekt lekt och lekt!!!

Även hundarna, speciellt Corall äääääälskar sina kusiner...

Det har varit full fart från morgon till kväll med några välbehövliga filmpauser! Snö har det ju kommit i mängder, så Compis har fått kämpa hårt med sin pulka. Möra & trötta har vi somnat gott på kvällarna.

Ida och Moa rastar hundar och är jättehärliga att ha hos sig. De hänger gärna med på alla våra aktiviteter.

Som "gammal" skidlärare introducerade jag damerna i slalom. De lärde sig snart att susa ner för pisterna och liften gick fint.

Gammelmormor bjöd på god mat & härliga semlor. Kristina ordnade en pysseldag. Lars & jag passade på att jobba lite.

Bad uppskattas efter en heldag i kylan...


Galna familj...




Damerna har just åkt hem :(    -men vi ska till dem i helgen :)                         Vi har tagit kväll här i huset och är riktigt trötta! Arnbjörn har lämnat in för dagen...


Natti natt!

Av Anna - 21 februari 2009 18:59

Båda jag och veterinären var förvånad över att borelia-proven var negativa. Tack å lov för det! Men eftersom han hade dåliga värden på vissa prover blir det ultaljud och mer urinprov nästa vecka.

Läget med Pompe är ungefär det samma. Varannan dag bra, varannan dag dålig och ibland heldåligt. En dag kunde han knappt stödja på bakbenen...

:(


Idag har jag tillbringat 6 timmar på akuten. Åkte spark som sjutton och vurpade big time! Har en blödning på muskulaturen och skulle egentligen stanna på sjukhuset. Hatar sjukhus och fick permis till imorgon bitti.


dumma dumma spark...


Lars har hållt ställningarna här hemma och promenerat hundar och roat Ab. Johnny har slösa bort hela sin lördag på akuten med mig... Snäll han är!!!


Tack, underbara Johnny för all hjälp!  

Av Anna - 17 februari 2009 19:08

...så får det bli! Nära till sjukhus för Arnbjörn & hund...


Helgen har varit jättebra med skönt uteliv blandat med god mat och härligt sällskap!

Compis & jag mötte mamma som kom med bussen på fredag eftermiddag.

Hon lagade mat (mmmmmammas mat!!!) och vi tog det "fredag." På lördagen var vi hjärtliga och gav varandra gåvor och myste lite extra! Fast vi myser varje dag så det är svårt att mysa extra!

Bakade en saftig chokladkaka till Lars. Rosen fick jag av Håkan och två fina tröjor av Lars. Av mamma fick jag supergoda geléhjärtan. :D

Trots kylan var vi ute hela lördagen.

Skulle fota Iller i det underbara ljuset... Blev ett kombinerat foto & lydnadspass vilket resulterade i en smått irriterad och stelfrusen matte...

Iller hiiiiiit! -funkar bra...

"Stanna" -vad är det??????? Kolla blicken... Gissa vilken sinnesstämning matten är i......... "Fly eller skämmas - d e frågan..."

En räddande ängel... En granne med sin glada Flat, Saga, kom knatande på kyrkbron och lockade på Iller... Han var stilla -Iller alltså!


Genomfrusen matte & trött hund gick hem och in i värmen...


Appropå detta MÅSTE ni kolla Ewa blogg (Fozasos). Passande inlägg för dagens fotografering!


På söndagen kom Britta med kusin Stina & Olle. Olle var med Far hela dagen, medan Stina och Arnbjörn lekte. Vi var hos mormor & gammelmormor på kvällen också.

Hälge -morfars katt- rev Arnbjörn rejält på söndagen. Han är lite rivig av sig...! Nästa bild har namnet Scarface & Flumlisa i mappen...


Måndagen ägnade vi åt en planerad Röros-resa, men så fick Ab så ont i örat och via vårdcentralen hamnade vi på öron-näsa-hals i Falun. Djupt där inne i öran fanns något som inte gick att få ut. Sååååå. Idag var vi på plats klockan 9 för dagop. Istället för Röros-resa och påföljande skidsemester blev det en heldag på FALU LASARETT!


Vi kom hem för en stund sedan till ett iskallt hus -pannan hade stannat. Utsvultna och dötrötta. Nu ligger vi vid brasan i logen (kallar tv-rummet för Logen eftersom det är en fd. höskulle), mätta efter en thai-gryta och med varsin kopp Zoega -ja, det är den enda kaffesort jag dricker.


Nu hoppas jag att vi orkar åka imorgon på vår semester... Få se hur d blir...



 

Av Anna - 13 februari 2009 14:18

Till alla mina Älsklingar...

...önskar jag en underbar...

...Alla hjärtansdag...

2009!


Mitt hjärta är STORT och där ryms oändligt många själar!

Kram på Er alla!


//Anna

Av Anna - 13 februari 2009 13:26


Följ länken och tävla om denna bok... www.hundblogg.bloggagratis.se

Av Anna - 10 februari 2009 18:06

... av Ewa (Fozasos)! 6:e bilden ur 6:e bildkatalogen...

...min Mormor! Hon är på min x-sambos 28 årsfest.


Jag utmanar Lotta, Jessica och Susanna.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards