Nordéns Liv & Leverne

Alla inlägg under mars 2011

Av Anna - 28 mars 2011 13:55

näe, ingen blogglust alls...


Dagarna bara går på. Utan något direkt innehåll. Arnbjörn är sjuk IGEN och jag tror jag blir hysterisk snart!! Solen skiner och vi måste vara inne i stillhet.


HATAR detta!!! 


Vaknade imorse av att vinden ven i knutarna, snusande hundar och ett gäng nyfödda kattungar som ropade på mamma. Med andra ord: supermyyyyys!!! 


Det var INNAN jag insåg att Arnbjörn hade feber och krupp, innan solen dök upp och innan alla grubblerier steg in utan att fråga om lov!


Iaf, Mormor Astrid fick sina små igår eftermiddag och allt gick bara fint. 1a var likt mor, sköldpaddfärgad. 2a var svartvit och lite grå. 3e var gul och vit och 4e var svartvit.


Efter tvättning och matning i några timmar sov de små tätt ihop och Astrid kom ut till oss i soffan och somnade som en stock på mitt bröst. Iller & Tikka fick hälsa på bäbisarna. Zafira vet inte ens om dem än...


Förra veckan var Arnbjörn hos ögonläkaren och ska nu få glasögon.


Vi har provat ut två par som är på tillverkning nu. Hoppas det blir bra.


Under helgen skulle vi fiskat, men det blev inte mycket av det. Alldeles för blåsigt... Arnbjörn var iaf på disco i fredags,,,

Fixade hans hår innan


Han bjöd upp och dansade med lite olika flickor =)


Fick lyxa med cola! Törstig av att dansa!


Sedan dök busligan upp och det blev mer grabbbus än fager dans med damerna...

 

nä, nu ska jag fortsätta gräva ner mig i funderingar och livsfrågor... hej å hå!     

Av Anna - 21 mars 2011 19:59

Tycker det verkar som att Tikka är dräktig... Hon stämmer överens med allt man kan läsa sig till. Efter den där flytningen/blödningen i början så trodde jag det var kört.


En som definitivt är gravid är iaf katten! Hon blaffar ut sig på mina fötter och Tikka ligger på rygg här bredvid i fåtöjen! Dåsig och mysig.


Tikkas pappa:


Tikkas mamma:


Tikkas man


Tikka själv

 

Katten är beräknad till den 30 mars och Tikka till påskafton.    

Av Anna - 6 mars 2011 13:51

Jooo, Compis är i livet!  


Vi bestämde oss för att pröva. EN gång till!


Efter att vi var i Floda sist och Compis fick vara hos Hans så har han fått stanna kvar där. Ingen idé att tära på hans och Illers relation mera...


Sedan i onsdags äter Compis en hel bunt med medicin, en ny sorts mat och får softa på Lindsjön med sin flickvän Akka. 


Meningen är att vi ska märka skillnad inom en månad om det är så att medicinen fungerar. 


I övrigt funkar flocken kalas. Tikka bestämmer. Iller är ranglåg och snäll. Zafira glider någonstans där emellan... Tikka är en underbar ledartik och givetvis underordnad oss. Hennes signaler och språk är finslipade och Zafira får verkligen en bra förebild. Iller är Iller. Helst vill han bara ha mig för sig själv, men det är helt klart skillnad utan Compis i huset. 


Av Anna - 1 mars 2011 22:19

Nä, ingen katt idag. Och med 1 i kvoten så är det slut nu!


Iller och Tikka simmade kring i snön och redde ut löpor. Ett lospår direkt på morgonen. 


-19 och jag är inte tinad än...   


Nu är det bara att hopas på en inbjudan från grannlänen...


Arnbjörn hade feber imorse så Lars fick vara hemma. Han jobbade ikväll ist. Nu ligger sonen med 40 grader och är så ynklig...   


Mammas lilla hjärta...


Lars snusar tungt i soffan. Arnbjörn yrar lite. Brasan sprakar och teven pratar.




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards