Nordéns Liv & Leverne

Alla inlägg under september 2009

Av Anna - 28 september 2009 09:58

Vi har inget internet hemma numer, därav ingen uppdatering och mms-bloggningen blir inte snygg tycker jag...


Under våran härliga lugna semester tillbringade vi självklart lite tid hos våra älsklingar på Furuberg Skrattande Förövrigt blev det fina dagar i skogen och på sjön vid Vattna.


Lilla Ellie blev dödssjuk sista helgen och låg på sundsvalls veterinärhus. Hon hade hjärtstillestånd på natten mellan fredag och lördag, men som veterinären sa "mirkaulöst återhämtade sig!" Ett par dagar på kliniken och en massa prover skickade till Stömsholm. Nu på fredag ska hon på ÅB till Sundsvall.


Arnbjörn har också varit på sjukhus, men det var en vanlig EP-besök bara. Han ska göra nya röngen etc och så har han fått ny medicin. Tyvärr har hans sjukdom stegrats. Rynkar på näsan 


Mormor har fyllt 93 och Kerstin 35, så lite kalas har det vart.


Nu är det vardag igen och alla sysslor flyter på. Nu hoppas jag på att all träning ska komma igång på alla plan och att Iller får göra sitt unghundsprov snart!! Han spårar mest just nu, förutom att vi är i skogen å släpper flera gånger i veckan. Compis och lillplutt kör söket. Corall är hos grannarna! De ville inte lämna tillbaka henne efter vår semester! Hon trivs med dem och vi bor ju i princip vägg i vägg.


Nu väntar Lars med Brunchen redo... c u...

Av Anna - 8 september 2009 20:07

Dagens blogg tillägnar jag Alice. Årets älgjakt blir hennes för evigt. Hon jagar bland de sina dit vi inte kan komma än. Tack, Älskade hund för att jag fått lära känna dig. Ikväll tänker jag på Grover, Elin och Ester. De har överlämnat Alice. Bilderna är från vår sista promenad, idag. Tills vi ses; du är för alltid i mitt hjärta.

Av Anna - 3 september 2009 14:32

I morgon eller på lördag bär det äääntligen av till Furuberg igen och eftersom jag anar att jag kommer hem med ännu ett välfyllt minneskort, så är det bäst att nolla mapparna. Här följer bilder från Arnbjörn, Compis och min förra vistelse i Hassela :)

Alla redo för att inviga Hassela Medelstidsdag

Ester Arnbjörn Jag (& gråhunden Alice) Elin Grover och Frofro

Förutom vi och Ingrid, var det ett följe med pilgrimmer och fler ryttare. Och Jimmy-Joe förstås...

Grover

Arnbjörn

och jag

Till kvällens festligheter bytte åtminstone jag om -de andra var ju redan så propra...

Vackra Familjen Östberg:


Förutom Medeltid, var vi med hästar & hundar -som vanligt. Grover & jag var på jaktmässa medan Elin & Linda tog med sig barnen på marknad och karuseller. :)

Surströmmingsfest som den ska vara fick jag och Arnbjörn uppleva vid Ulvsjön. Stämning, skön sång och musik, den bästa miljön och härliga människor! :) Här är en bild på våra älskade ungar. Tagen den kvällen.


Vi ska vidare från Furuberg denna gång, till Åres fjällvärld för fisk, vandring och jakt. En välförtjänt semester tillsammans.


Arnbjörn har börjat på Knytte. Första gången var i tisdags och han tyckte att det var jätteroligt! Mamma passade förstås på att fota de små godingarna som gav sig av bortåt skogen...

Axel, August och Arnbjörn -bästisarna!

Väntar på klartecken...

Arnbjörn med sin Loona. Nu är de på väg...

Ryggsäckarna packade med matsäck och sittdyna. :D


Avslutar med en bild på mig och våra "Råttor"  *Lycka*


Ha en skön höst!

//Anna

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards