Nordéns Liv & Leverne

Alla inlägg under januari 2011

Av Anna - 23 januari 2011 11:53

Efter en seg morgon packade vi ryggsäckar för att vittja fällor och grilla korv =)



     


   


Zafira är mest road av själva korvgrillningen...

Husse säger NEJ och Zafiran gråter lite...

  

det i sin tur går ut över Compis...

Och hua sa Compis, löptiken skäller på mig...



och röde faran oxå.... aj aj...

Tror Compis är världsmästare i minspel...!


Puss puss!

              


Efter en mysig eftermiddag i skogen blev d en mysig kväll på Ringvägen.


Tack Elin å Lasse å goungarna för god mat & en skön lördagkväll!     

Av Anna - 20 januari 2011 13:42

Tänkte att d skulle bli den enda oxå!


VARJE gång jag på allvar drar igång min träning får jag feber efter cirka en vecka. Även nu. Tränade på jag bara och idag vaknade jag med förskräcklig halsont och mera feber. Nacken e helt låst och att tugga går inte för d gör för ont!


Arnbjörn tappade rösten på söndagkväll och har haft feber och illa hosta. Igår var han iaf feberfri, men d går magsjuka på dagis så han får vara hemma.

Han hjälpte mig med fällor igår. Högg med yxan och fick en lektion i fällfångst =) Problemet är att han inte gillar att djuren dör... Han tycker att vi ska sluta äta kött!!!


"Mamma, varför skjuter du älgar?"


"För att vi äter älgar"


"Men om vi inte äter kött, då behöver du inte döda älgarna. Varför skjuter du räv?"


"För att räven tar andra djur"


"Men om vi inte äter andra djur så kan ju räven äta dem..."


oki, jag ger upp... Han får väl äta sina grönsaker han då...


Solen gassar här och det är fy å elände att inte kunna vara ute å leka nu.


 


Myshundarna sympatisjukar som vanligt...


Helgen i Floda bjöd på trippelkalas... Stina Olle & Far firades på söndagen med fest i verkstan. Superfint var det!


Pär hade bakat rekordgoda tårtor. Britta superbullar och Björbo Pizzeria stod för maten. Perfekt!

 


       


Gamla cheven får vara med han å...

   

   


Familjen Lövris var oxå med såklart, men d fick jag inte med på bild. Kusinerna fastande fint =) Goungar!


Ikväll blir d Partylite på Halls, imorgon har vi en massa planer (om jag e frisk(are)). Hudik & Mulle Meck, bio & Sportis. På lördag e vi bjudna till Korva/Norberg. =)


Avslutar med en hälsning från Lizen som är på retreat fortfarande!

                 

Av Anna - 17 januari 2011 13:10

...efter att ha läst Sannas blogg så tyckte jag att den fick ta platsen...:


http://sannasida.blogg.se/2011/january/utkast-jan-17-2011.html?_tmp=730124639bdee4f1656a379c33b0b2569a766047

Av Anna - 10 januari 2011 11:00

Julgransplundring och förhoppningsvis sist besöket av Tomten igår...!


Jätteroligt och bra ordnat med fiskdamm, dans runt granen, fika och Tomtebesök. Efteråt visades Tammys äventyr på Hassela biografen!


Blev en heldag med familjen =)


Annars har Lars jobbat i helgen, jag har vart i Hudik med Elin & Grover.


Idag är Lars på sitt nya jobb, extrajobb i Hudik. Lr Iggesund kanske d var...!?


Arnbjörn är på dagis.


Jag har städat och fixat här hemma. Inget mer att göra...

Joooo, d förstås, jag skulle kunna skotta blötsnö på gården... MASSOR ligger d. Slungan går inte och fyrhjulingen är för klen för att orka. Någon traktor kan man inte köra in underlobryggan...  Tror inte min kropp fixar den där snön =( Bort kommer den, men sen då??


Känns som en tom dag. Får fylla den då! =)

Av Anna - 7 januari 2011 13:19

  

Av Anna - 6 januari 2011 17:39

JAG HAR URDÅLIGT SANVETE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Man ska vara generös och OMTÄNKSAM mot alla. ALLA. I alla lägen...


aaaj vad samveter pucklar på nu...


Liten på jorden - stor i orden


Fy på mig. Fy.

  

Av Anna - 5 januari 2011 20:01

   Min föregående blogg ledde till en massa befrielse för mig... Jag blev som ny!


Tänkte i bilder summer helgerna som gått...


Julen firades i sin helhet på .23an med släkt och vänner


Far ordnade en sista-minuten-gran. Gles och gullig, men o så julig och väldoftande,,,

  


Mamma kom på julafton och vi åt efter Kalle och skulle som vanligt gått till Mormor, Kristina, Håkan, Farfar & Farmor på kvällen, om inte Arnbjörn kräkts...

Efter sin kräk blev han urpigg och busade på...!


Mamma & Far =)

  

Iller ställer träälgar i brist på annat!

  

Lugn och fin juldag med vänner och glögg =)


Hundligan vid brasan

  



På annandagen kom gänget och vi firade storjul!

    


 Jättefina julklappar (som vanligt). Far hade ordnat med ett jullotteri som var jätteroligt! Nåt att rekommendera! Ett fint julklappsbord för alla åldrar och smaker som man kunde välja ifrån när ens lott blev dragen =)


Lars jobbade lite i Floa innan vi for uppåt Hassela till nyår.

Jagade räv (och grävling på tebakavägen!) på nyårsafton...

...men Iller klev in en kvist ovanför tassen och blev lite konvalesent...  


Firade med Lasse, Elin & barnen


Guitarhero, GOOOOOOOOD trerätters och superduberunderbart sällskap!

TACK GOA NI!  


På nyårsdagen ramlade Nordströms in och satte lite fart på aktiviteterna!


Genom både fungerande och icke fungerande skotrar blev vi att tillbringa resten av dagen och kvällen hos dem istället. Roligt som vanligt!


Både hundar och människor sov skönt sen...

 


Annars har vi inte gjort något direkt,,, Hängt lite på Ringvägen, ute med hundar, Lars har jobbat.

  Hundarna myser mest... Utom idag. Iller har ett par dagar inte öht tåld någon av de andra och idag, för första gången i Compis liv svarade han mot Iller. Det resulterade i att ALLA svarade mot Iller... Han var helt utmattad efteråt.


Just nu sover Iller och Compis sida vid sida i bädden, som om inget har hänt. Kändes iof inte som att d e utagerat, men Iller kom inte högre och Compis fick växa lite. Inte ett hugg utdelades, bara ren fin dominans.


Här VRÄKER snön ner... Strax ovanför oss, mot Sundsvall har jag mätt en bra bit över 100 cm. Mötte 140 innan det sjönk ihop lite. Och just nu snöar det IGEN.


Passade på att fota lite snösolväder... från vår fina Briken.


 


 


Och Firan som viftar på svansen så snön yr!

                   


NÄ! Nu önskar vi oss ett

GOTT FRISKT KÄRLEKSFULLT RIKT och INNEHÅLLSFULL

Nytt år


Kram från Brik-Tokarna

  




  

Av Anna - 3 januari 2011 15:05

Jag tänker vända om och SLÅSS för den jag ÄR!

  


Nästan alltid är mitt hjärta enormt. Alltid förlåtande, hur orätt någon kan ha gjort mig. Alltid så resonlig och förstående. Det är den jag är... Ibland, idag, rinner bägaren över...


Jag skiter fullkomligt om vissa kommer känna sig träffade lr vet vem jag skriver om, det här är min blogg och här skriver jag det jag vill... Suzzie är en inspirationskälla, även om vi nog e ganska olika... :) Hon har iaf inspirerat mig till att STÄLLA mig upp...


Droppen som fick bägaren att rinna över idag var att en pytteliten människa ÄN EN GÅNG KLAMPADE på min man, Min Lars.

Denna person har gjort att Lars forlorat MASSOR av pengar pga hans FÖRSUMMANDE. Lars har ideligen ställt upp och varit där i alla väder och han har BARA FÅTT SKIT tillbaka...


Lars hyr en verkstad och betalar för sig, sköter sig. Han har hjälpt hyresvärden på olika sätt, med saker som Lars inte vare har att göra med lr vinner på. Han har BRYTT sig om denne man och BEKYMRAT sig för att han inte verkat må bra. Lars drog ihop ett arbetsgäng för att hjälpa till med massa ogjorda sysslor som låg över hyresvärden.


I vinter har det varit -10 grader inne i verkstaden, medel, lacker, vätskor värda runt 10 000 kronor har frusit sönder. När d väl tinade upp fylldes verkstaden med vatten eftersom rören frusit. ALLA Lars papper och elverktyg förstördes. + att han fick fixa all sanering själv.


ALLA SAKER I VERKSTADEN HAR LARS KÄMPAT SOM EN IDIOT FÖR ATT FÅ HOP TILL. HAN HADE INTE EN KRONA I STARTKAPITAL.


Karln har varit arg på Lars för en massa grejer som Lars inte haft å göra med och Lars har bara sagt att "han måste väl ha någon att ta ut d på, han har d ju lite tufft........" TEX. skulle Lars verkstad fungera som tvätthall. Problemet var att Lars hyrde ju HELA lokalen och det finns inga dörrar som separerar till alla Lars verktyg och värdesaker. Lars gick ändå med på att låta hallen stå öppen för tvättning. När så saker började försvinna ville han inte längre låta folk tvätta där, hans försäkring täcker inte stöld om lokalen är upplåst!


Detta var hyresvärden lätt irriterad för. Det är ungefär som att det plötsligt skulle hållas ett möte i ens hyreslägenhet. Lika dumt lixom......!


Hyresvärden bjöd ALLA på julbord, även de som inte är anställda, men som på något sätt hjälpt till. INTE LARS................ FY FAAAAN VAD LÅGT.


Han har flera gånger sagt elaka saker om Lars när Lars haft kunder,,, Det är så mycket skit denna karl hävt ur sig så jag orkar inte skriva allt...


Så idag sitter Lars jag å Åke och pratar, hyresvärden sitter vid ett bord längre bort och de andra borden var fyllda med lunchgäster. Åke frågar om Lars jobbar mycket och Lars säger att det har väl varit en del varpå hyresvärden halvropar hånandes över hela lokalen: "ja sääääääkert!! haha......" DET fick mig FlY FÖRBANNAD!!!!!!!


Hade god lust att inför allihopa hänga ut honom totalt (iof gör han det så bra själv...) och tala om att anledningen till att Lars startade eget var, förutom att han är JÄVLIGT DUKTIG på vad han gör, men oxå för att jag är så pass sjuk att han måste hjälpa mig att orka vardagen. DESSUTOM: han ska väl GE FAAN i hur Lars sköter sitt eget företag....... Att Lars DESSUTOM jobbsar när han är i Floda, på verkstaden där.... HAN VET TA MIG FAN INGENTING FÖR HAN ÄR BARA RENT IGENOM ELAK!!!!!!!!!


:::::::::: Lars kämpar som en tok och oroar sig hela tiden för mig... Han är rädd för att hitta mig liggandes hemma, han är rädd att pengarna inte ska räcka, han är orolig för att inte duga till och HAN ÄR DÄR FÖR ALLA HELA TIDEN ::::::::


  

Man skulle fan bo för sig själv ute i ingenting...

Bara leva för varann och SLIPPA alla SKITAR till människor...


Blir så genomledsen för Lars skull...

OBS: Han vet INTE att jag skriver detta här...


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


:::::::::::::::::::::::::::::::::::


Varför kan inte människor respektera varann??

Varför dömer man andra??

Vem ger en den rätten??


Jag LYSSNAR alltid till människor och TROR på dem -hur tokigt d än kan låta!

Jag RESPEKTERAR utan att döma.

Ser ingen anledning att agera annat.


  


Dagar som denna kommer allt till ytan...


Är så jävulst förbannad på den disrespekt så många mött mig med...


Tex en så dum sak som att Compis är sjuk och folk tror att vi bara hittar på! öööööö........ Helt ärligt? Vet tror att man för skoj skull säger att ens hund kanske måste somna in? Lr att man lägger TIOTALSTUSEN på veterinär om hunden e frisk?? Ska man behöva ha ett veterinärintyg med sig på promenad kanske? Compis syns bara bland folk d dagar han mår bra, ingen av dessa som TROR sig veta känner Compis lr har sett honom en normal, en dålig dag...

NI KAN DRA ÅT HELVETE ALLIHOP! HUR FAN KAN MAN RESONERA SÅ??



Finns en grej som knäckt en stor del av mig... Att jag försökte hjälpa någon jag älskar och fick så mycket skit man bara kan... Men jag tog det för jag tänkte "huvudsaken det går bra för dem nu..." "Huvudsaken det ordnade sig..."


Men så fan heller! Jag har verkligen gett detta tid. Jag har vart värsta toffeln och lidit som fan av det...


*CENCUR*


Skulle inte tveka en sekund att förlåta dock...




  


Nä, idag är jag LESS på människor.............. Kan man inte bara LYSSNA på varann??


Tydligen ska man alltid vara STARK och FRISK för att orka stå upp för sig själv. MEN VARFÖR ska man ALLTID behöva stå upp för sig?? Om man en gång sagt vad som gäller, va fan kan inte folk bara ta att d e så??


Som d här med att vi inte vill att våra hundar ska hälsa. Ska d vara så JÄVLA svårt å fatta det?? D e inte så jävla roligt att hela tiden säga till om det, vi gör det för att det är lugnast för alla. De behöver inte hälsa på allt och alla. Vi har våra själ till det, men måste man alltid FÖRKLARA sig????? Räcker det inte med att så är det, våra hundar, våra regler.... Å vet ni? De mår BÄST av att slippa otaliga hälsningmoment HELA TIDEN! Jag respekterar att andra hur hundar som tex är helvilda när de ser folk, men jag tycker synd om hundarna. ÄNDÅ respekterar jag DERAS beslut med SINA hundar....


Och ska Lars behöva förklara för sin HYRSESVÄRD varför han stänger SIN verkstad två timmar tidigare?? Han kunde ju sätta upp ett plakat där d står att hans fru blöder så mycket näsblod att hon får blodbrist och inte klarar att stå ens. Lr att han ska hem till någon och laga bilen på plats, för att d inte finns någon annan lösning.


SKÖT DIG SJÄLV OCH SKIT I ANDRA.

LR HELLRE:

BÄTTRA DIG SJÄLV OCH BRY DIG OM ANDRA.


If you wanna change the world take a look at yourself and make the change...


SNÄLLA! BLI LITE SNÄLLARE!!!


KÄRLEK övervinner ALLT!


och även om jag kommer bli mitt fromma jag igen, så står jag för denna blogg och SKITER i vad andra tycker.

Detta är vad JAG tycker efter ÅR av förtryck från mina medmänniskor. 


JÄVLAR vad skönt d känns!


  





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards