Nordéns Liv & Leverne

Alla inlägg under januari 2009

Av Anna - 5 januari 2009 20:50

Idag vaknade vi upp till 27 minusgrader efter en riktigt iskall natt. Sparkade igång bilen och tvingade ut hundarna på pinkning. Packade varma kläder och for norrut, till Ockelbo.


I Ockelbo var det värmebölja! -15 bara!  ' * ' pust ' * '


Jag trivs alldeles för bra hos Susanna, Magnus & Ronja och dröjer mig gärna kvar! God mat, gott fika och trevliga samtal.


Baron visste genast att vi var där... Han & 'barndomsvännen' Tina satte igång med bus på direkten. Överlycklig över att också få träffa 'Mormor & Morfar' (alias Susanna & Magnus). Även Iller fick leka sig trött med Tina.


Baron kommer stanna på Gästrike ett tag nu. Det kändes verkligen bra, inte alls så vemodigt som jag föreställt mig. När vi kom hem ikväll blev jag dock lite moloken när hans bädd stod tom och tyst... :( Jag VET att Baron stortrivs där han är och allt känns bra. Litar 200 % på Susanna & Magnus.


Anledningen till detta är att jag är osäker ifall Baron verkligen trivs hos oss. Med oss eller i flock eller hur det nu är. Eller om allt 'bara' beror på att jag e sjuk. ??????????????????????????


Iller är helt osynlig nu efter en STIMULERANDE dag. Compis har inte gjort någonting överhuvudtaget på två dygn, men ändå när sista kvällakissen var avklarad så lunkade han gladeligen in igen. Gud vad skön den hunden är!


Corall är rätt nöjd med kylan och får bara kura och göra konster. Katten Corall är helst inne i stugvärmen...!


EWA: Näpp, inte Fillingen. Det är en strand på Hölick på väg till Timrå för Belgarspecial. Två veckor efter fotot rasade lilla Rally på stranden i Fillingen dock.


Nu väntar hockey i natt och bara soffmys!


Tusen tusen tack för idag, Susanna, Magnus, Ronja, Rebecka & Tina! Pussa på lilla Ron från oss.

Av Anna - 4 januari 2009 19:02

Efter MYCKET krångel med freewebs-bloggen ger jag nu upp och byter till denna...

 Nu hoppas jag att den här kan visa bilder, inte skriver en ruta över halva ordet om det är Å Ä eller Ö med och framför allt; att all text plötsligt inte raderas...!


Provar lite bilder genast...




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards