Nordéns Liv & Leverne

Alla inlägg den 18 januari 2009

Av Anna - 18 januari 2009 13:31

 

Har under några dagar övat Iller på att vara hemma med de andra hundarna. Det har gått bra. Så igår kväll efter rastning, mat & aktivitet var Iller jättetrött och vi lämnade honom när vi gick på fest.


Iller är en superjätte-ta-allt-löst-hund och tuggar på det mesta... När vi kom hem möttes vi av ett hus i stort behov av städning! Han hade lyckats öppna dörren & grinden till resten av huset. Dragit ut Arnbjörn möss-låda och slaktat diverse sockor & mössor. Som "tur" var hittade han ett kaninskinn & det var nog räddningen. Av någon anledning hade han även "plockat" ner en fönserlampa och släpat runt den i huset oxå... Irriterat dammsög & torkades golven, medan Iller låg orörlig i sin bädd och kikade under lugg... Sofistikerade Compis tyckte att det hela var minst sagt obehagligt och jag kan ju tänka mig hans tankar: "Jag vet inte varför, men det här är INTE bra..."


Hur som helst... 14, 15 & 16 januari fyller Stina, Olle & Far år. Festen började klockan 15 på värdshuset. Kort paus med wii sports & festfix innan vi fortsatte klockan 19.


Tårtkalas med värdshusets UNDERBARA tårt!



Far bjöd på kalv med rotfrukter, även det på värdshuset...


Fruk & grädde till dessert. Sång & musik á la Nordén...


Efter god mat bjöds det till dans...


Vilka snyggingar... Nordénare -så klart!



Undan för undan lämnades handdukar in... Dags att bege sig...


Tack, Älskade familj & vänner för härlig fest! Och framför allt; TACK Far för allt du fixat! Tack Britta & Pär för ett roligt kalas!


Till min man Lars vill jag ge en ELOGE... Han promenerar & tränar hundar i mitt ställe just nu. Fixat te & pysslar här hemma. Han leker  med Arnbjörn, handlar & städar. Tack, Tack, Tack, goa DU!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards