Nordéns Liv & Leverne

Alla inlägg den 8 januari 2009

Av Anna - 8 januari 2009 21:33

Det har inte hänt så mycket idag... Promenader, Ab-lek och besök hos Svenne.


Det jag vill skryta om är Iller. Idag när vi irrade i en ogallrad granskog var Iller lite väl yvig -igen, så jag gömde mig, försvann  & sånt. Han övade på att bara sitt å vänta -trååååååååkigt, medan matte talade oääändligt länge i telefon. Allt gick som det skulle tills Iller struntade helt i att jag gömt mig och drog iväg längre än någonsin (typ 100 meter...!). Det slog mig då att jag sett ett kadaver där när jag & Baron letade gryt. Precis när jag skulle gå och grabba tag i ett köttätande Wachtel-elände kom han sättandes mellan stammarna med ett revben i munnen. Glad i hågen hoppade han i min famn för att visa. Han var borta max 1 minut och gulle ville visa mig sitt underbara byte. Han myste en lång stund med äcklet innan vi avslutade och gick vidare.


Kontentan är att Iller delar redan upplevelser med mig, har full koll, är thight och noggrann med återrapporteringen.


Tack, Björnfoten för Iller! Vilken kamrat han är! Visste inte att det gick att avla fram färdigtränade hundar -ni tar för lite betalt...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards