Nordéns Liv & Leverne

Direktlänk till inlägg 28 januari 2009

Utlovade bilder, bla...

Av Anna - 28 januari 2009 21:51

Det blev en promenad igår. Inte speciellt lång, men Compis fick en träningsrunda i lössnö med pulka, således fick jag pulsa i knädjup snö. Iller hoppade runt i snön han också. Corall fick gå med husse på de mer sofistikerade uppdraget; handla. Compa drog AB och matkassar på hemvägen.


Själv 'hamnade' jag hos Svenne och i hans heta badtunna med en massa trevligt sällskap. Det blev rätt sent innan dusch & hemgång.


Idag har vi kollat på en bil åt mig. Jeep Wrangler. Det kändes riktigt bra, nästan perfekt. Tror jag. Vi åt lite på Burger King också, första gången sedan AB:s olycka där. När vi steg in genom dörrarna begav han sig -som vanligt- mot spelmaskinerna, men stannade plötsligt. Tog sig för pannan och sa "aaaajjjuuu..." Han höll sig med oss istället.


Köpte en ny hundbok idag. Den kostade 39 kronor. "Vad säger hunden?" av Gwen Bailey. Jag har några guldkorn, som jag köpt för nästan intet. Böcker som jag inte hört talas om, men som är grymt bra och användbara på många olika plan. Den jag köpte idag ställer sig redan bland dem.


Skannade lite bilder från mitt älskade Åre och lägger några här. Detta är mitt fd. hem Ottsjö. Mitt hjärta finns där!

Åreskutan i bakgrunden. På tur med Karl-Eriks hästar.

Mitt absoluta favoritfjäll -Hållfjället

Jobbet. Detta är Knott & Tjalfe

Åreskutan. Och min cykel som jag kraschade tre gånger innan jag kaserade den :(

Ytterstvallen med Ottfjället i bakgrunden. Fin tur när jag hade någon ledig tid på jobbet.

Helt annat! Från Norge, på väg till Galdöpiggen.


Ah... Back to reality...

Arnbjörn har börjat prata på med ord som vi inte alls visste att han kunde. Han klappade på Compis bilbur idag och sa "buu" ,alltså bur. Igår vi matbordet sa han, till sin förvåning, "min pappa"! Sedan provade han en massa "min ......." för att se om det skulle passa!


Även Iller mognar. Idag sprätte han för första gången efter kissningen. Han har ännu intelyft på benet, men all annan dominans för åldern (6 mån) visar han. BLÄ, vad hårdskallad han är! Var han halvdöv innan, så är han heldöv nu. Vi brukar inte vråla åt våra hundar, utan är noga med att tala i normal ton, men med Iller har det aldrig funkat. Man kan stå ½meter från honom och vråla utan att han ens reagerar! Funderade alvarlig ett tag på att testa hans hörsel, men jag är rätt säker på att den är perfekt...

Såg en vargdokumentär här om dagen, tror den hette Battle of wolves. Den gav mig en massa ovärderliga redskap i Illers fostran! Det är det enda som hittills gått in... Vore det inte för hans ringa ålder, så skulle jag köra milen med honom och sedan köra ett riktigt koncentartionspass. Det kanske skulle möra honom lite??? Knappast!

 
 
Ingen bild

Hänni

29 januari 2009 21:11

Du har så fina bilder i din blogg!
Tittar förbi ibland för att se vad som händer! Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 mars 2012 14:37

Har inget klokt att skriva... Men jag måste väl uppdatera här någongång!!!    Vad händer då... tja, inget. Typ.    Ab och jag har haft influensa, det börjar ge sig nu och stressen bygger idéer i skallen; gör det, gör det, gör det... Får nästa...

Av Anna - 12 januari 2012 14:27

Ett och ett halvt dygn efter att vi återfunnit Zafira attackerdes en gråhund och dödades av varg i samma område, av samma varg som dödat de andra hundarna och fåren.    I söndags stod samma varg samt en yngre individ på bondens gårdsplan, utanför...

Av Anna - 3 januari 2012 00:17

Mellandagarna skulle bli våra egna sköna dagar. Dagarna mellan fest och fest.  Vi skulle göra en trip på onsdagen i historiens spår. En iten minisemester.    Lars skulle på ett möte på morgonen och jag kollade i affärer. Skulle bara rasta hunda...

Av Anna - 25 december 2011 01:32

för att jag återigen fått en jul med min mormor. Hon är en så stor del av mitt liv, en av de få nära nära människorna.    Mysig julmiddag med Far Lars och Arnbjörn till Kalle, besök av Evelina Niklas och Coco Chanel och sedan avslut hos Kristina ...

Av Anna - 21 december 2011 17:57

Vi vill önska Alla God Jul och njutbara helger!       ...från Kjell Hanna & Tim      God Jul och Gott Nytt År Önskar Linda, Urban, Jonatan och Evelina Trigger, Märtha-Louic och Sonja          ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards