Nordéns Liv & Leverne

Direktlänk till inlägg 27 november 2010

Tortyr

Av Anna - 27 november 2010 22:22

Har opererats nu. Har haft ett helvete några dagar, men jag är okej.


Kommer nog behöva hjälp av en terapeut för att komma över traumat, men så är det... Just nu går dagarna ut på att läka och inte få panik. Jag kommer aldrig bli frisk igen och som att inte nackskadan vore nog får jag lära mig leva på medicin. Någon mer operation kommer jag inte klara gå igenom.


En älskad människa i mitt liv valde att avsluta sin tid på jorden och under dessa dagar har jag fått full förståelse för henne.


Min familj och vänner runt om har brytt sig av hela sitt hjärta och det tackar jag för. Finns inga ord vad det betyder...

Det är otroligt, mina systrar och mina föräldrar. Ni är FANTASTISKA.

Lars och Arnbjörn, min familj, ni gör att det faktiskt är värt det.

Mormor, moster, Håkan; era kramar och ord... Tack.

Vännerna,,, ojoj,,, otaliga SMS... alla som bryr sig och vill så väl.


*Tack*


Compis mötte mig i dörren, liksom d andra förstås. Lars sa att de inte rört sig ur sina bäddar förrän 4 minuter innan jag kom hem! De har väntat! Compis gick som en stötta vid min sida. Iller var med på avstånd, som om han vore rädd att göra iller. Zafira hälsade så sansat hon kunde. De har haft sådan förståelse.


Mormor åkte in på sjukhuset på torsdagen pga hjärtkänningar, alla värden var alldeles på topp och hon fick åka hem dagen därpå. Rädslan att förlora henne blir dock allt för påtaglig. Hon är inte bara en mormor, hon är närmare än så...


Nu ska jag krypa ner med min Lars i soffan. Dessa dagar har långt ökat min kärlek till honom. Älskade honom hur mycket som helst innan, men kärleken är djupare, viktigare nu. Han var det enda som fick mig att kämpa. Att jag skulle få komma hem till hans famn igen. Och det var först där jag upplevde trygghet igen.


Arnbjörn bröt ihop när jag kom hem, gömde sig i pappa och sprang sedan in på sitt rum... Han grät och sa att doktorn kunde inte laga mamma... Han trodde väl att jag skulle kliva innanför dörren som en ny människa... Han vaktade över mig som en hök första kvällen. Ville vara nära och där. Vilken liten människa han är. Så stor inuti.


Kram till Er alla... Ta väl hand om er,,,


Vill ägna en speciell tanke till Stefan och Jennifer som förlorade sin Signe för en tid sedan (fick veta det idag). Det var verkligen sorgligt,,, Kram

 
 
Ewa Herngren

Ewa Herngren

27 november 2010 23:02

STOR KRAM!

http://www.fozasos.se

 
Jennifer

Jennifer

29 november 2010 14:14

Tack för tanken, och krya på dig!

http://syrholen.blogg.se

 
Ingen bild

Vickan

29 november 2010 15:27

Tänker på dig Anna. All min omtanke till dig genom allt som är, kommer och har varit.

 
Ingen bild

Lars

30 november 2010 19:31

Krya på SEJ !
Kramar från Lars&Gunilla

 
Ingrid

Ingrid

1 december 2010 07:34

Krya på dig, Anna! Skänker dig tankar, titt som tätt, ta hand om er så gott det går..

http://iddeh.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 mars 2012 14:37

Har inget klokt att skriva... Men jag måste väl uppdatera här någongång!!!    Vad händer då... tja, inget. Typ.    Ab och jag har haft influensa, det börjar ge sig nu och stressen bygger idéer i skallen; gör det, gör det, gör det... Får nästa...

Av Anna - 12 januari 2012 14:27

Ett och ett halvt dygn efter att vi återfunnit Zafira attackerdes en gråhund och dödades av varg i samma område, av samma varg som dödat de andra hundarna och fåren.    I söndags stod samma varg samt en yngre individ på bondens gårdsplan, utanför...

Av Anna - 3 januari 2012 00:17

Mellandagarna skulle bli våra egna sköna dagar. Dagarna mellan fest och fest.  Vi skulle göra en trip på onsdagen i historiens spår. En iten minisemester.    Lars skulle på ett möte på morgonen och jag kollade i affärer. Skulle bara rasta hunda...

Av Anna - 25 december 2011 01:32

för att jag återigen fått en jul med min mormor. Hon är en så stor del av mitt liv, en av de få nära nära människorna.    Mysig julmiddag med Far Lars och Arnbjörn till Kalle, besök av Evelina Niklas och Coco Chanel och sedan avslut hos Kristina ...

Av Anna - 21 december 2011 17:57

Vi vill önska Alla God Jul och njutbara helger!       ...från Kjell Hanna & Tim      God Jul och Gott Nytt År Önskar Linda, Urban, Jonatan och Evelina Trigger, Märtha-Louic och Sonja          ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards