Nordéns Liv & Leverne

Direktlänk till inlägg 20 november 2010

Snöväder!

Av Anna - 20 november 2010 11:55

tjobidooooo! Det snöar! Fullmåne nu och upphör snöandet blir det ypperlig jakt till natten.


wc på tv och allmänt myyyyyys! Strax dags för pepparkaksbakning med mina pojkar och sedan ska jag träffa Linda. Hon åker till Mexico på torsdag så vi kommer inte ses på TRE veckor!!! hallååååååååååååååååååååå!!!


Härligt att de kommer iväg   


Vi åker till Floda i morgon. Jag menar, vad e Mexico mot Floda?? eh! Inge avis jag heller...


Compis kom in från snövädret och Zafira tvättade honom minutiöst framför brasan. Gissa in om han njöt av det!

 

Hon påminner om en putsarfisk!

  

Compis hade en BRA dag igår och vi busade som sjutton. Han drog Arnbjörn på snowracern och lekte med Firan. Iller jagade räv och rev upp tassarna på skaren.


I veckan blev det en akutresa till Sundsvall för Arnbjörn har vuxit ur sina vinterskor på en vecka! Mamma provade mössor och hur fin än vi tyckte han var så var det bara nej åt alla mössor; "jag har en mössa redan."


  


näpp, nu ska jag joina pepparkaksgubbarna... Avskutar med diverse foton.


Nyopererad liten Björn

  

  

  


Arnbjörn fotar mamma & pappa i sängen!

Känsliga bloggläsar varnas för läskig bild...


"Zorn" hos mormor i årets första snö. Så vacker...

  


Vi kallar björken för Zorn eftersom Anders Zorn planterade den för ett gäng år sedan. Han har även ritat en gubbe som sitter på baksidan av en annan tavla! Han var bekant med morfars pappa.


En annan konstnär i vår familj; Arnbjörn Nordén! Här med alstrert "Rymdgubbe"

  


Avslutar med Arnbjörn som gör första snöängeln på första snön... Han kastade sig ned i nysnön. brrr....

  


Över och uuuut!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 mars 2012 14:37

Har inget klokt att skriva... Men jag måste väl uppdatera här någongång!!!    Vad händer då... tja, inget. Typ.    Ab och jag har haft influensa, det börjar ge sig nu och stressen bygger idéer i skallen; gör det, gör det, gör det... Får nästa...

Av Anna - 12 januari 2012 14:27

Ett och ett halvt dygn efter att vi återfunnit Zafira attackerdes en gråhund och dödades av varg i samma område, av samma varg som dödat de andra hundarna och fåren.    I söndags stod samma varg samt en yngre individ på bondens gårdsplan, utanför...

Av Anna - 3 januari 2012 00:17

Mellandagarna skulle bli våra egna sköna dagar. Dagarna mellan fest och fest.  Vi skulle göra en trip på onsdagen i historiens spår. En iten minisemester.    Lars skulle på ett möte på morgonen och jag kollade i affärer. Skulle bara rasta hunda...

Av Anna - 25 december 2011 01:32

för att jag återigen fått en jul med min mormor. Hon är en så stor del av mitt liv, en av de få nära nära människorna.    Mysig julmiddag med Far Lars och Arnbjörn till Kalle, besök av Evelina Niklas och Coco Chanel och sedan avslut hos Kristina ...

Av Anna - 21 december 2011 17:57

Vi vill önska Alla God Jul och njutbara helger!       ...från Kjell Hanna & Tim      God Jul och Gott Nytt År Önskar Linda, Urban, Jonatan och Evelina Trigger, Märtha-Louic och Sonja          ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards