Nordéns Liv & Leverne

Direktlänk till inlägg 2 november 2010

Vardag på G?

Av Anna - 2 november 2010 18:52

   Nu har det kalasats och mysts!


På födelsedagsmorgonen väckte vi Arnbjörn med sång och paket på säng.

  

Han fick sin älskade Buzz och en Woody på köpet!

På dagis hade de oxå kalas och han fick måla en egen tallrik!

  


På kvällen var det dags för födelsedagsfest för vännerna... 



Elin hade bakat tårta efter önskemål från en kille med blick för damer...!


"åh, sessor!" Sa Arnbjörn när tårtan anlände...


Buzz och Woody var självklart med på kalaset


Han fick månsand av Ester med familj, en motorsåg av Marcus och flickorna och en gigant Buzz i Pezform av Hans och barnen. Tack alla!


På torsdagen passade jag på att slänga ut Iller efter lite älg innan jag hämtade mamma på stationen i Hudik. Arnbjörn fick mera presenter av mormor.


De bakade till kommande kalas...

   


Fredagen kändes som den 23 december...! Vi var uppe allihop till 3 och gjorde stek och bakade. Mysigt!


Britta, Pär och barnen kom på lördagen, liksom Far, Krillan och Håkan.  

Vi kalasade hela den dagen tror jag!

 


Elin hade bakat en spöktårta som belv poppis :)


Arnbjörn fick Toy Story-tåget av Kristina och Håkan, en dator av morfar, fyrhjuling och monstertruck av kusinerna. Gammelmormor hade skickat en ficklampa och Farfar Otto & Farmor Ella hade skickat 200 kronor. Pappa och jag petade in lite presenter varje dag...! Några filmer och böcker...


*Tack alla!


Alla hjälptes åt att fixa middag på lördagen och med några bärs och vinglas blev det en festmiddag!

 


Arnbjörn och kusiner myser i bäddsoffan till någon ny film...

             


Söndagen promenerade vi... Tittade lite här och där...

Arnbjörn och Olle roade sig på grabbvis... dvs i ett åkdon!


Loppis och finfika på Halls innan vi gick hem och återigen kokade ihop en rejäl middag...


Mamma stannade tills idag, medan de andra åkte hem redan på söndagkväll. Mamma och jag tog en snabbvända efter älg igår och idag har vi mest tagit det lugnt.


Tack, mamma för de här dagarna!!!   


Var på 4årskontroll med Arnbjörn igår oxå. Han var 122 cm och vägde 19 kg.


Stor han blir!

  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 mars 2012 14:37

Har inget klokt att skriva... Men jag måste väl uppdatera här någongång!!!    Vad händer då... tja, inget. Typ.    Ab och jag har haft influensa, det börjar ge sig nu och stressen bygger idéer i skallen; gör det, gör det, gör det... Får nästa...

Av Anna - 12 januari 2012 14:27

Ett och ett halvt dygn efter att vi återfunnit Zafira attackerdes en gråhund och dödades av varg i samma område, av samma varg som dödat de andra hundarna och fåren.    I söndags stod samma varg samt en yngre individ på bondens gårdsplan, utanför...

Av Anna - 3 januari 2012 00:17

Mellandagarna skulle bli våra egna sköna dagar. Dagarna mellan fest och fest.  Vi skulle göra en trip på onsdagen i historiens spår. En iten minisemester.    Lars skulle på ett möte på morgonen och jag kollade i affärer. Skulle bara rasta hunda...

Av Anna - 25 december 2011 01:32

för att jag återigen fått en jul med min mormor. Hon är en så stor del av mitt liv, en av de få nära nära människorna.    Mysig julmiddag med Far Lars och Arnbjörn till Kalle, besök av Evelina Niklas och Coco Chanel och sedan avslut hos Kristina ...

Av Anna - 21 december 2011 17:57

Vi vill önska Alla God Jul och njutbara helger!       ...från Kjell Hanna & Tim      God Jul och Gott Nytt År Önskar Linda, Urban, Jonatan och Evelina Trigger, Märtha-Louic och Sonja          ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards