Nordéns Liv & Leverne

Alla inlägg den 28 januari 2010

Av Anna - 28 januari 2010 20:45

Efter att ha givit vilan en chans, satt jag plan B i verket idag: Åka sig frisk med hög puls på sparken!   


Bäddade ner Arnbjörn i pulkan, kopplade på Compis. Upptäckte att "ingen" tagit fram sparken och blev tvungen att klösa upp på Fejsskulle efter den. För att ta sig dit måste man resa en blytung gammal trästege, vilken i detta fall låg inbäddad i årets snö... Själva sparknedtagningen gick väl bra, men när stegen sedan skulle ner slant den iväg och slog med full tyngd ner över min arm... AJ!


Hämtade ut Tikka, tog pulka-barn-hund-ekipaget och for genom snöstormen ut på isen... Så mycket jag förmådde! Kunde knappt hålla sparkstyret för handen värkte så himla mycket... Åkte lite för långt och fick kämpa mig tilbaka...


Väl hemma hade underarmen svällt upp. Somnade som en stock i soffan bredvid Arnbjörn...


När Lars kom från jobbet åt vi och nu mår jag, ja gissa...


Avslutar bloggen idag med en bild från en helt vanlig kväll på 23an...

Nurse Krillan... :P   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards