Nordéns Liv & Leverne

Alla inlägg den 28 december 2009

Av Anna - 28 december 2009 22:59

Vilken lyckad jul!


Tror den är över nu...   


Efter pepparkaks- och brödbak, matlagning av olika slag var det dags för julafton. Vi firade hemma -som vanligt. Far och vi. Kalle och mat. Kvällen spenderades -som vanligt- hos mormor med Håkan, Kristina, Ella & Otto. Tomtebesök och julklappar. Jätteskön jul!

  

   

Arnbjörn fick räls, tunnel, broar och rc-tåg. Tror det mesta hade med tåg att göra :)

Själv fick jag en ljuvlig morgonrock av Lars i röd froté och ränder i silke. Underbar kvalitet och passform. Lars fick tidningprenumeration, raggsockor och en mössa!


På juldagen var vi mest stilla...! Laddade för annandagen då Mormors stora julkalas landat i vårt hus i år! Är ju hyffsat mör på dagarna oxå eftersom jag är ute å jagar halva nätterna... Men det är de värt!

Julmat, tomte och hela baletten drog vi igång klockan 15 på annandagen, efter lite blessyrer i trafiken :(

         

Å vad härligt det är!


Arnbjörn fick en snowracer och vi åkte allihopa på söndagen. Idag, måndag, kom mina syskon och moster och mamma på julfrukost. och lite mer paket förstås!


Vi somnade i soffan hela familjen efter att alla åkt hem! Ikväll blev det pizza från Jerusalem, en påse godis och skön cola :) Vi orkade leka lite på kvällen.

  

Arnbjörn somnade sedan gott efter ett varmt bad. Inatt blir det ingen jakt. Tikka fixar inte kylan... Jag kan ju alltid klä på mig mera!         


Nu ska jag krypa ner i soffan med min Lars och njuta av den sköna tröttheten och känslan av att ha en så underbar familj.


God fortsättning!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards