Nordéns Liv & Leverne

Alla inlägg den 13 december 2009

Av Anna - 13 december 2009 19:14

Med mamma, mormor & moster i Insjön på julshopping hamnade vi väl givetvis på Petersons Café. Något motsträvigt följde jag med in med intentionen "en kopp kaffe på sin höjd!" Mormor bjöd oss alla på buffé... hmm, få se nu har min bojkott pågått en vecka?? nja, men 5 rejäla dagar! Låååååånga dagar...


Maten var jättebra och det fanns så det räckte... Nog om det.


Torsdag: Lucia på Arnbjörns dagis. I år var han tomte.   

  

Mamma, Far & vi njöt av de underbara ungarna och det fina fikat efteråt. BRA FIXAT "DAJJAN (dagis enl Ab)!"

 

Under helgen har mamma varit här och vi har mest ätit tror jag! Tränat hundarna, gått promenader, jagat lite...   


På lördagkvällen grillade vi och proppade i oss godis. Efter att mamma skjutsat mormor hem såg vi på en film som slutade vid tvåtiden. Mitt i kom Arnbjörn upp och ville äta mat, så det blev ägg och nattmackor :)


Idag har vi varit trötta! Nähä...! Efter morgonens lucia somnade jag om. Hann lagom äta lunch innan jag skulle på skjutbanan, Lars tog en prommis med Compa & Tikka.  

    

Efter skyttet somnade jag igen! Vaknade till middagen! Lars har fixat med hästar och hämtat hem Snerpa som snubblat ur hagen :/


Här följer bilder från förra helgen då Skoglunds var här    

Vi julmyste! Det var tomteland, stooora snöflingor, god mat och allmänmys!

  

  

  

Arnbjörn & Alva   

    

Männen i mitt liv:

    

  

Och Ab på hemvägen...:

 

...med sedvanligt näsblod! -släktdarg, ja!


Underbara gänget... Lagom trötta efter Tomtebesök

  


Nu väntar saffransbröd och nygjord ris a´la malta   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards