Nordéns Liv & Leverne

Direktlänk till inlägg 7 november 2009

Livet går vidare...

Av Anna - 7 november 2009 13:22

Tömde just min kamera på bilder och däri fanns de sista bilderna på Ellie... Mysiga bilder på en vacker hund på sin favoritplats; i Compis bädd tätt intill honom

 

   

Vackra underbara Ellie... Nu vilar hon under sitt äppelträd där en lykta ständigt lyser.


Lite positiva nyheter alla fall...

  

Compis är öh... halvkorad :) Alltså mentaldelen av Korningen är avklarad med 389 p


Vi fick fina lovord från domarna för att vara ett samspelt ekipage :)

Jag fick en eloge för min fostran av honom och de var imponerade av att han var så genomarbetad!

Det kändes verkligen BRA att höra det... Har fått så mycket kritik för min fostran och träning eftersom jag är så noggrann med ledarskapet och är så strikt osv... Självklart har jag fått massa kredits och positiv kritik oxå, inte minst har mina elever bevisat detta, men det är ju det negativa som biter sig fast... Barbro sa till mig en gång att min hund har tur som har mig som förare, men det var inte förrän idag som jag verkligen tog åt mig av berömmet. JAG vet ju att det jag gör är rätt och utan nya idéer som man inte prövar helhjärtat, så utvecklas inget.

Men så dåligt med respekt i samhället som det är måste man kriga för att andra inte ska trampa på en.

En av domarna sa innan vi skildes åt att det var inte så ofta man såg hundförare som mig :)


Själv hade jag inte så stor koll på hur jag förde Compis idag, för jag var så orolig att påverka honom. Dessutom var det halt och lera, så antingen gled man omkring eller så satt man fast i underlaget. Springturen i fig.skogen var värsta träningspasset!


Så här såg protokollet ut:

Samarbete: Leker själv men kommer efter uppmaning (3)

Gripa 5 m: Griper direkt med hela munnen, hög fart & intensitet (5)

40 m: Griper med hela munnen, ngt fördröjd (4)

Gripa 5 m: Tuggar eller byter tag (3)

40 m: --II-- (3)

Gripa 5 m: Drar emot tills testledaren släpper (4)

40 m: Växlar mellan att hålla & dra (3)

Förföljande: Startar tveksamt eller håller låg fart (4)

Förföljande: Griper inte, nosar på föremålet (2)

Uthållighet: Jobbar i 30 sek (3)

Social självsäkerhet: Socialt säker i de flesta situationer (4)

Social nyfikenhet: Normalt nyfiken när anledning finns (5)

Socialt samspel: Svarar ej på lekinviter (1)

Handlingsförmåga: Löser uppgifter i de flesta situationer (3)

Anpassningsförmåga: Anpassar.., men med tidsfördröjning (3)

Koncentration: Ofta.., men... (3)

Avreaktion: Avreagerar med ngn tidsfördröjning (3)

Minnesbilder: Visar enstaka minnesbilder utan undvikande beteende (5)

Rädsla: Pendlar mellan enstaka flyktstarter och kontroll (2)

Aggresivitet: Visar liten aggresion (4)

Nyfikenhet: Går fram utan hjälp i de flesta situationer, men med tidsfördröjning (4)

Skott: Ingen reaktion, kontroll första skottet (5)


Jag är helt slut just nu, men jag ska skriva en uttömmande kommentar om detta en annan gång...! Nya korningen... Jag är inget Fan -så mycket kan jag säga... Saknar mina långa, spännande samtal med Gunvor Järverud... :(


Hur som helst är jag nöjd med min Pompe :D Oavsett siffror på en bit papper ;)

     



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 mars 2012 14:37

Har inget klokt att skriva... Men jag måste väl uppdatera här någongång!!!    Vad händer då... tja, inget. Typ.    Ab och jag har haft influensa, det börjar ge sig nu och stressen bygger idéer i skallen; gör det, gör det, gör det... Får nästa...

Av Anna - 12 januari 2012 14:27

Ett och ett halvt dygn efter att vi återfunnit Zafira attackerdes en gråhund och dödades av varg i samma område, av samma varg som dödat de andra hundarna och fåren.    I söndags stod samma varg samt en yngre individ på bondens gårdsplan, utanför...

Av Anna - 3 januari 2012 00:17

Mellandagarna skulle bli våra egna sköna dagar. Dagarna mellan fest och fest.  Vi skulle göra en trip på onsdagen i historiens spår. En iten minisemester.    Lars skulle på ett möte på morgonen och jag kollade i affärer. Skulle bara rasta hunda...

Av Anna - 25 december 2011 01:32

för att jag återigen fått en jul med min mormor. Hon är en så stor del av mitt liv, en av de få nära nära människorna.    Mysig julmiddag med Far Lars och Arnbjörn till Kalle, besök av Evelina Niklas och Coco Chanel och sedan avslut hos Kristina ...

Av Anna - 21 december 2011 17:57

Vi vill önska Alla God Jul och njutbara helger!       ...från Kjell Hanna & Tim      God Jul och Gott Nytt År Önskar Linda, Urban, Jonatan och Evelina Trigger, Märtha-Louic och Sonja          ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards