Nordéns Liv & Leverne

Direktlänk till inlägg 17 februari 2009

Vi ska flytta till Falun...

Av Anna - 17 februari 2009 19:08

...så får det bli! Nära till sjukhus för Arnbjörn & hund...


Helgen har varit jättebra med skönt uteliv blandat med god mat och härligt sällskap!

Compis & jag mötte mamma som kom med bussen på fredag eftermiddag.

Hon lagade mat (mmmmmammas mat!!!) och vi tog det "fredag." På lördagen var vi hjärtliga och gav varandra gåvor och myste lite extra! Fast vi myser varje dag så det är svårt att mysa extra!

Bakade en saftig chokladkaka till Lars. Rosen fick jag av Håkan och två fina tröjor av Lars. Av mamma fick jag supergoda geléhjärtan. :D

Trots kylan var vi ute hela lördagen.

Skulle fota Iller i det underbara ljuset... Blev ett kombinerat foto & lydnadspass vilket resulterade i en smått irriterad och stelfrusen matte...

Iller hiiiiiit! -funkar bra...

"Stanna" -vad är det??????? Kolla blicken... Gissa vilken sinnesstämning matten är i......... "Fly eller skämmas - d e frågan..."

En räddande ängel... En granne med sin glada Flat, Saga, kom knatande på kyrkbron och lockade på Iller... Han var stilla -Iller alltså!


Genomfrusen matte & trött hund gick hem och in i värmen...


Appropå detta MÅSTE ni kolla Ewa blogg (Fozasos). Passande inlägg för dagens fotografering!


På söndagen kom Britta med kusin Stina & Olle. Olle var med Far hela dagen, medan Stina och Arnbjörn lekte. Vi var hos mormor & gammelmormor på kvällen också.

Hälge -morfars katt- rev Arnbjörn rejält på söndagen. Han är lite rivig av sig...! Nästa bild har namnet Scarface & Flumlisa i mappen...


Måndagen ägnade vi åt en planerad Röros-resa, men så fick Ab så ont i örat och via vårdcentralen hamnade vi på öron-näsa-hals i Falun. Djupt där inne i öran fanns något som inte gick att få ut. Sååååå. Idag var vi på plats klockan 9 för dagop. Istället för Röros-resa och påföljande skidsemester blev det en heldag på FALU LASARETT!


Vi kom hem för en stund sedan till ett iskallt hus -pannan hade stannat. Utsvultna och dötrötta. Nu ligger vi vid brasan i logen (kallar tv-rummet för Logen eftersom det är en fd. höskulle), mätta efter en thai-gryta och med varsin kopp Zoega -ja, det är den enda kaffesort jag dricker.


Nu hoppas jag att vi orkar åka imorgon på vår semester... Få se hur d blir...



 

 
 
Jessica

Jessica

17 februari 2009 22:33

När ska oturen vända för er... ... tycker synd om er!!

kramar från oss

http://www.tjw.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 mars 2012 14:37

Har inget klokt att skriva... Men jag måste väl uppdatera här någongång!!!    Vad händer då... tja, inget. Typ.    Ab och jag har haft influensa, det börjar ge sig nu och stressen bygger idéer i skallen; gör det, gör det, gör det... Får nästa...

Av Anna - 12 januari 2012 14:27

Ett och ett halvt dygn efter att vi återfunnit Zafira attackerdes en gråhund och dödades av varg i samma område, av samma varg som dödat de andra hundarna och fåren.    I söndags stod samma varg samt en yngre individ på bondens gårdsplan, utanför...

Av Anna - 3 januari 2012 00:17

Mellandagarna skulle bli våra egna sköna dagar. Dagarna mellan fest och fest.  Vi skulle göra en trip på onsdagen i historiens spår. En iten minisemester.    Lars skulle på ett möte på morgonen och jag kollade i affärer. Skulle bara rasta hunda...

Av Anna - 25 december 2011 01:32

för att jag återigen fått en jul med min mormor. Hon är en så stor del av mitt liv, en av de få nära nära människorna.    Mysig julmiddag med Far Lars och Arnbjörn till Kalle, besök av Evelina Niklas och Coco Chanel och sedan avslut hos Kristina ...

Av Anna - 21 december 2011 17:57

Vi vill önska Alla God Jul och njutbara helger!       ...från Kjell Hanna & Tim      God Jul och Gott Nytt År Önskar Linda, Urban, Jonatan och Evelina Trigger, Märtha-Louic och Sonja          ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards