Nordéns Liv & Leverne

Direktlänk till inlägg 7 februari 2009

När är det nog med motgångar?

Av Anna - 7 februari 2009 13:53

Corall har bitit Arnbjörn idag. Det höll på att gå riktigt illa och innan jag fått ordning på vart allt blod kom ifrån trodde jag att ögat var skadat. Arnbjörn kunde inte öppna det och var helt förtvivlad. När jag tvättat kunde jag konstatera att det gått "bra".

Han har nu svällt upp under ögat och hela högersidan är svullen. Feber oxå.

Vi lekte lite med kameran och Arnbjörn fick fota lite. Då blev han glad igen.


Just nu är tankarna många... Det är ju andra gången Corall biter Arnbjörn illa.


Nu kommer min mamma skrika högt -om hon läser det här- men första gången Corall bet Arnbjörn hade han ändå gjort sig förtjänt av det. Han var liten och tyckte det var förtjusande att Corall pep och skrik för diverse behandlingar. Hans leksaker pep & skrek ju om man klämde på dem! Hur som helst drog han henne i benet och hundar gör som hundar gör. Gnäller ("aj sluta"), skriker ("neeej, det gör ont!"), morrar (nu j-lar är det nog"), tar till tassar (örfil) och hugger (hela baletten).

Idag lekte Arnbjörn med Iller -de jagar varann och turas om att dra i päls vs kläder. De har bra samspel och kommunikation. Corall ville plötsligt vara med och Arnbjörn passerde henne i riktning mot Iller och så PANG! Högg hon. Vad jag inte fattar är att hon alltid satsar på ansiktet. Blir det bara så eller är det intentionen? Min erfarenhet säger att hundar måttar beräknande.

Corall är en vänlig hund. Lite kvinnligt grinig och högdragen, men vänlig. Timid. Våra grabbar skulle ALDRIG drömma om att gå så långt. MEN Corall 'glömmer' inte och är alltid spänd med Arnbjörn, men hon håller sig borta. Om det inte gäller mat eller mys. Då håller hon sig med Ab.


Hallå! Vad ska jag göra??? Lars kommer ha en åsikt om det hela när han kommer hem och det kommer inte tala till Coralls fördel -även om hon är hans ögonsten.


Det är bara ogjort att han har syn på höger öga...


När jag satt med Arnbjörn i famnen för att trösta honom rann mina tårar oxå, för innerst inne vet jag att vi inte kan riskera detta en gång till.......


En lustig sak mitt upp i; I natt var jag tvungen att väcka Lars för han andades så häftigt och jag var rädd att han inte fick luft (han har astma). Han satte sig upp och jag undrade hur han mådde. Till svar fick jag: "Men jag blir galen! Det är ungar och hundar som far kors och tvärs!"


Kan kanske ha att göra med att vi innan läggdags låg på golvet allihopa och hade "flockavslappning"!? Eller så är det bara vardagen...!


Kommentera gärna inlägget så får jag lite vinklingar...

 
 
Ewa

Ewa

7 februari 2009 17:33

Åhh, Anna att allt ska gå emot er! Jag tror att du innerst inne vet vad ni måste göra. Det var trots allt helt oprovocerat. Hur är det med Compis? Mår han bättre?

http://www.fozasos.se

 
Ingen bild

Anna Nordén

7 februari 2009 22:01

:( Ja, jag vet... Hon har varit skum hela kvällen och visar rejält agg så snart Arnbjörn rört sig...
Compis mår sammalika. Ena dan fullt ös, nästa dag vill han knappt kliva ur bädden.

 
Jessica

Jessica

8 februari 2009 20:04

Uch.. måste kännas jobbigt att gå och passa hela tiden..

Har du pratat med Kicki om Compis?

Stora styrkekramar från oss !!!

http://www.tjw.se

 
Ingen bild

småbarnsmamma och hundägare

9 februari 2009 21:08

Hade det varit min hund hade den fått en spruta direkt!!

 
Ingen bild

Ronny

11 februari 2009 18:42

Hur mår pojken efter angreppet????

 
Ingen bild

Anna Nordén

11 februari 2009 22:32

Till Ronny:

Arnbjörn var såklart jätteledsen direkt efteråt, men glömde så snart han lugnat sig. Kallade hunden "dumma, dumma" några dagar, men han verkar inte bry sig alls....... Och hunden är som vanligt -lika glad...!
Skadorna på Arnbjörn har nästan läkt nu, lite blågult kvar & ett av såren.

/Anna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 mars 2012 14:37

Har inget klokt att skriva... Men jag måste väl uppdatera här någongång!!!    Vad händer då... tja, inget. Typ.    Ab och jag har haft influensa, det börjar ge sig nu och stressen bygger idéer i skallen; gör det, gör det, gör det... Får nästa...

Av Anna - 12 januari 2012 14:27

Ett och ett halvt dygn efter att vi återfunnit Zafira attackerdes en gråhund och dödades av varg i samma område, av samma varg som dödat de andra hundarna och fåren.    I söndags stod samma varg samt en yngre individ på bondens gårdsplan, utanför...

Av Anna - 3 januari 2012 00:17

Mellandagarna skulle bli våra egna sköna dagar. Dagarna mellan fest och fest.  Vi skulle göra en trip på onsdagen i historiens spår. En iten minisemester.    Lars skulle på ett möte på morgonen och jag kollade i affärer. Skulle bara rasta hunda...

Av Anna - 25 december 2011 01:32

för att jag återigen fått en jul med min mormor. Hon är en så stor del av mitt liv, en av de få nära nära människorna.    Mysig julmiddag med Far Lars och Arnbjörn till Kalle, besök av Evelina Niklas och Coco Chanel och sedan avslut hos Kristina ...

Av Anna - 21 december 2011 17:57

Vi vill önska Alla God Jul och njutbara helger!       ...från Kjell Hanna & Tim      God Jul och Gott Nytt År Önskar Linda, Urban, Jonatan och Evelina Trigger, Märtha-Louic och Sonja          ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards