Nordéns Liv & Leverne

Direktlänk till inlägg 19 juli 2010

Mycket vill ha mer!

Av Anna - 19 juli 2010 13:10

Åkte med Elin & Grover till Hudik för att hämta vår plutte-PSA! :))


Arnbjörn var hos Hans och de hade en toppendag!

Det hade även vi. Lite shopping och äta ihop. Jag fastnade hos Grovers mamma. Syster Lillemor med familj kom och vi fikade och pratade jakt, innan jag busade iväg hem med nya pärlan...

     

Hundarna gillade den direkt!

Hämtade Arnbjörn ute i Lindsjön och landade en stund på pizzan innan vi tog kväll.


Lördagen var fullsmäckad från morgon till kväll. Lars och Arnbjörn var i verkstan från 9 och mini-rekondade nya bilen. Jag gick till auktionsvisningen. Arnbjörn kom oxå ner, han fick skjuts med ett par från Macken. Blev några timmar i hettan...


Efter lite mat hemma hämtade vi Elin och åkte till skjutbanan för att kolla på sporting-tävlingen. Fikade och pratade med lite folk.


Proviantering på Konsum för kvällens grillning. Hade vi haft båt skulle vi deltagit i Gösnatta, men att grilla på stranden med goa vänner är helt okej...

Elin, Johanna, vi & Kennet...

Ab fotar lite...

Elin & Johanna     Illern   Mamman   Lillbus!   Knäppgök...!


När det drog ihop sig till regn for vi på Macken och införskaffade godis. Det fick bli Avatar på Bricken. Regnet kastade sig ner från himlen någon timme senare och vi var rätt nöjda med att inte fiska, trots allt ;) Kennet & Elin plaskade hemåt i sina bilar framåt natten...


Söndagen "bjöd" på familjedag i Bergsjö. HUTLÖSA priser för att hoppa i hoppborg eller åka på en skraltig gammal karusell... Vist är det kanon att det anordnas Familjedag, men hallå! Godisregn, trubadur, fika och lite lekar hade räckt lika bra. Men Arnbjörn var glad ändå... Lyckligt ovetande...


Efter en massa pengaslösande på ingenting åkte vi mot Bjuråker där det var stämma. Lunchade på ett torp uppe i skogen där det bakades bröd. Supermysigt ställe! Väl på stämman packade vi på oss filt och ryggsäckar och gick mot entrén. Vi hade tänkt vara där en timme kanska och sedan åka å bada... När inträdet var 100 kr per pers så snålade vi till oss och övertalade Arnbjörn om att det var roligare att bada!


Snurrade på en del små små små vägar innan vi hittade ännu ett smulronställe...

arnbjörn gör en glädjedans eller??


Vattnet var jättevarmt och Iller lekte nöjt med Ab.


Gjorde en lyckad dirigering i vatten med Iller oxå. Han lydde med precition och hittade föremålet på vind och mina dirigeringar. Duktigt yrväder ibland!


    Gott med chips!  


Väl hemma tog jag Compis på en skön promenad. Vi fick sällskap av Elin också som följe med hem på te. Trevlig avslutning på en bra helg.


Idag är det måndag och jag är inte speciellt pigg :(( Kroppen vill inte alls, men huvudet ger dåligt samvete för allt som booooorde göras... Blir rastlös, trots en händelserik helg och tänker på allt jag vill ha gjort. Lars är så gullig. Han kommer hem på frukosten och dukar åt oss, talar mig till rätta och försöker uppmuntra... "Vila nu så du är pigg tills jag kommer, så hittar vi på nåt kul."


Ska inte klaga, men jag är så urle på att må dåligt!!! Klart att det straffar sig att ge allt när man väl mår lite bättre, men ååååå! Jag är ju sån! 


Nu måste jag roa sonen lite. Han brås på mor... Bra på att mysa, men när

rastlösheten kryper på är den svår att bli av med...                    

 
 
Ingen bild

Ewa

19 juli 2010 16:17

Det är inte kul att må dåligt, är inne i en svacka själv just nu, inget är kul, men snart semester och hoppas att de kan bli bättre då. :-)

 
Ewa

Ewa

24 juli 2010 10:40

Det är inte jag som har skrivit föregående inlägg. Jag mår bara bra och njuter av sommaren är grymt less på mitt jobb men det är en annan sak.
Ha det allra bäst!

http://www.fozasos.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 mars 2012 14:37

Har inget klokt att skriva... Men jag måste väl uppdatera här någongång!!!    Vad händer då... tja, inget. Typ.    Ab och jag har haft influensa, det börjar ge sig nu och stressen bygger idéer i skallen; gör det, gör det, gör det... Får nästa...

Av Anna - 12 januari 2012 14:27

Ett och ett halvt dygn efter att vi återfunnit Zafira attackerdes en gråhund och dödades av varg i samma område, av samma varg som dödat de andra hundarna och fåren.    I söndags stod samma varg samt en yngre individ på bondens gårdsplan, utanför...

Av Anna - 3 januari 2012 00:17

Mellandagarna skulle bli våra egna sköna dagar. Dagarna mellan fest och fest.  Vi skulle göra en trip på onsdagen i historiens spår. En iten minisemester.    Lars skulle på ett möte på morgonen och jag kollade i affärer. Skulle bara rasta hunda...

Av Anna - 25 december 2011 01:32

för att jag återigen fått en jul med min mormor. Hon är en så stor del av mitt liv, en av de få nära nära människorna.    Mysig julmiddag med Far Lars och Arnbjörn till Kalle, besök av Evelina Niklas och Coco Chanel och sedan avslut hos Kristina ...

Av Anna - 21 december 2011 17:57

Vi vill önska Alla God Jul och njutbara helger!       ...från Kjell Hanna & Tim      God Jul och Gott Nytt År Önskar Linda, Urban, Jonatan och Evelina Trigger, Märtha-Louic och Sonja          ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards