Nordéns Liv & Leverne

Direktlänk till inlägg 15 juli 2010

Inte mycket...

Av Anna - 15 juli 2010 17:54

Dagarna går på mest. Sol, bad. Som sommaren ska vara...

  


Träffa de man gillar, äta gott (om man nu kunnat äta!) och prata inpå småtimmarna.


Igår kväll tog jag en powerwalk med Winnerbäck och co, satt på kiosken till strax innan tolv och stre lite med folket. Lagom aktivitet...


Compis ska ju badas i ett specialschampo en gång i veckan och idag fick det ske i Verkstans tvätthall. "Körde" in Compis, sa stanna och där stod han som en staty medan jag skrubbade och spolade. Som att tvätta en bil! Efter "ruska-kommandot" fick han torka...


Min fina farbror...

   


En natt när jag smort mig och det var för fuktigt inne för att torka, gick jag ut naken. Passade på att kvällskissa vovvarna. Iller hade haft span på något genom badrumsfönstret, men var inte ett dugg stissig. Sa till honom att kissa och han gjorde det. Ifall han skulle bajsa gav jag kommandot "ut." Japp, sa Iller och satte målmedvetet fart UT på åkern. Snabbt tillbaka och lade en död fiskmås i mina händer. Lade sig sedan vid mina fötter och väntade på närsa fågel...

Så där stod jag naken, med min hund snyggt i giv akt och en fiskmås hängande i händerna. "Vad håller du på med," undrade Lars som klev ut på förstukvisten...


Såg att Mina var ute för omplacering igen och jag får verkligen lägga band på mig att inte messa Klara å ta hem henne igen! Saknar henne grymt! Imorgon ska jag dock hämta vår nya bil, en C3:a...! Så jag ska vara glad om Compan & Illern går i...

Mina är alla fall en enastående hund, som första, som familjehund, sällskap, tävling. En lugn stabil hund med mycket go i...


Nu blir det gräsklipp och påföljande grillning med älsklingar <3   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 mars 2012 14:37

Har inget klokt att skriva... Men jag måste väl uppdatera här någongång!!!    Vad händer då... tja, inget. Typ.    Ab och jag har haft influensa, det börjar ge sig nu och stressen bygger idéer i skallen; gör det, gör det, gör det... Får nästa...

Av Anna - 12 januari 2012 14:27

Ett och ett halvt dygn efter att vi återfunnit Zafira attackerdes en gråhund och dödades av varg i samma område, av samma varg som dödat de andra hundarna och fåren.    I söndags stod samma varg samt en yngre individ på bondens gårdsplan, utanför...

Av Anna - 3 januari 2012 00:17

Mellandagarna skulle bli våra egna sköna dagar. Dagarna mellan fest och fest.  Vi skulle göra en trip på onsdagen i historiens spår. En iten minisemester.    Lars skulle på ett möte på morgonen och jag kollade i affärer. Skulle bara rasta hunda...

Av Anna - 25 december 2011 01:32

för att jag återigen fått en jul med min mormor. Hon är en så stor del av mitt liv, en av de få nära nära människorna.    Mysig julmiddag med Far Lars och Arnbjörn till Kalle, besök av Evelina Niklas och Coco Chanel och sedan avslut hos Kristina ...

Av Anna - 21 december 2011 17:57

Vi vill önska Alla God Jul och njutbara helger!       ...från Kjell Hanna & Tim      God Jul och Gott Nytt År Önskar Linda, Urban, Jonatan och Evelina Trigger, Märtha-Louic och Sonja          ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards