Nordéns Liv & Leverne

Direktlänk till inlägg 11 juli 2010

Stjärnhelg

Av Anna - 11 juli 2010 22:46

För första gången i mitt liv (??) var jag INTE i Floda kofest-lördagen! Pga massa jobb hade vi ingen möjlighet att åka 'hem.' Istället roade vi oss med Hasselas sommarfest på Stjärnan (folkparken).


Riktigt lyckat med god mat, fint dricka och dans dans dans... De flesta av mina Babes (the Hassela-crew) var där och hejå håade natten lång...


Ab fotar lite ur Ab-perspektiv...

 


Lars & Ab rullade (läs cyklade) hem vid 23 och vi höll igång plejset in i det sista... Efter att ha tappat både kompisar, jacka och telefon tog jag mig till kiosken efter några om å men. Klockan var 3 och där hade Netan öppet å serverade hamburgare! Hängde där en stund och hamnade hos Linda med Andreas och PerAnders. Vid 5 cyklade jag hem... Mycket lyckat :))

   

trött-björn innan hemgång...


Idag, söndag har vi käkat frukost på Pizzan.

(Ab vaknade med värsta blåtiran... Han som var så städad igår ;) vet inte vad som hänt...)

  

 ...sedan snofsade vi upp oss för mat & Bacardi på Langs :)) Fick chufför hem till vm-finalen, som pågår nu i förlängning. Jag har njutit åskväder i fastun. Ah!


Självklart var vi på Fem-kampen på dagen igår. Kanonväder och kanonkamp! Skit bara att jag inte var med. Tävlingstarmen sliter ont i mig... men, men,,, 


I fredags gjorde Arnbjörn sin sista dag på dagis innan 'sommarlovet', det bjöds på jordgubbar!

  

 Efter dagishämtning svängde jag in till min vän Linné för tillsnyggning av hår, ringde min Lars och ville åka å kolla på en sak... Väl ute i skogen visade det sig vara en liten fyrhjuling åt Arnbjörn :)


När den affären var klar återvände vi till Linné för klippning och tjöt hos dem. Mysigt :)


Idag fick Arnbjörn premiäråka och det gick fint!

redy:

   


Go!

 



Arnbjörn ser bra eländig ut... Här väntar han medan vi fixar gasen på hjulingen...



Grymt skön helg :)) Underbart väder och åskkväll ikväll. Perfa!

Avslutar med en bild från ett torkat grässtrå som fastnat bakom vår ytterdörr. Hjärte-Bricken! Fint va?


tjo tjo!        


             

 
 
Ingrid

Ingrid

14 juli 2010 23:22

Åh Stackars Arnbjörn... förövrigt var det jättefina bilder... Hoppas killen repat sig.. Kram

http://iddeh.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 mars 2012 14:37

Har inget klokt att skriva... Men jag måste väl uppdatera här någongång!!!    Vad händer då... tja, inget. Typ.    Ab och jag har haft influensa, det börjar ge sig nu och stressen bygger idéer i skallen; gör det, gör det, gör det... Får nästa...

Av Anna - 12 januari 2012 14:27

Ett och ett halvt dygn efter att vi återfunnit Zafira attackerdes en gråhund och dödades av varg i samma område, av samma varg som dödat de andra hundarna och fåren.    I söndags stod samma varg samt en yngre individ på bondens gårdsplan, utanför...

Av Anna - 3 januari 2012 00:17

Mellandagarna skulle bli våra egna sköna dagar. Dagarna mellan fest och fest.  Vi skulle göra en trip på onsdagen i historiens spår. En iten minisemester.    Lars skulle på ett möte på morgonen och jag kollade i affärer. Skulle bara rasta hunda...

Av Anna - 25 december 2011 01:32

för att jag återigen fått en jul med min mormor. Hon är en så stor del av mitt liv, en av de få nära nära människorna.    Mysig julmiddag med Far Lars och Arnbjörn till Kalle, besök av Evelina Niklas och Coco Chanel och sedan avslut hos Kristina ...

Av Anna - 21 december 2011 17:57

Vi vill önska Alla God Jul och njutbara helger!       ...från Kjell Hanna & Tim      God Jul och Gott Nytt År Önskar Linda, Urban, Jonatan och Evelina Trigger, Märtha-Louic och Sonja          ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards