Nordéns Liv & Leverne

Direktlänk till inlägg 27 juni 2009

Hot å gott!

Av Anna - 27 juni 2009 22:31

Skön sommar va`???


Våra dagar består i tidiga hundaktiviteter, jobb i sakta mak på tomten, badtimmar vid sjön och god härlig mat följt av kvällspromenad när det börjar svalka-


Iller klarar värmen bäst. Även om han flämtar mitt i solen, så verkar det inte bekomma honom. Han går att jobba med ändå. Han intresse för vatten är enormt och det behöver INTE uppmuntras vidare... Återigen bär han in föremål och lägger i min hand :) Men, apporteringsträning får helt vara tills vinglet lagt sig en aning.


Compan & Corra tar värmen hårt och ligger bara. Compis är knappt kontaktbar och således absolut oanvändbar på dagtid! Kör lite lydnad, uppletande etc med honom när det är svalt. Ikväll var det fullt ös, så tuvorna yrde på budföringen :D I övrigt går träningen jättedåligt, det känns som om Compis inte har nästan någon energi eller ens kan tänka. Ibland verkar det som om han fått en hjärnblödning... Så hemskt att se... :( Min hund e liksom borta! :( :( :( Ikväll fick jag alla fall en glimt av honom, och det tänder mitt hopp...


DET KNÄPPASTE AV ALLTIHOP ÄR ATT HAN HAR SAMMA SYMPTOM SOM JAG!!! Kan han påverkas av mig så pass??? Vi har alltid varit så nära... Han är testad på samma sak som jag e sjuk och de proverna var bra... MEN det veterinärerna tror att han har är en autoimun sjukdom -vilket även jag har ju,,, Min energi är ju helt noll och mina muskler är som gelé. Ibland blir jag som förlamad, precis som Compis... Min koncentartion och mitt tänk är helt förändrat d oxå,,, Jag vill bara inte pressa honom när allt e så här,,, Vet ju hur jag själv mår... Klart jag vill tävla! Vill Vill Vill!!! Känner mig värdelös som inte syns ute på banorna, men jag måste tänka på honom OCH mig först. Kan bara hoppas å be för att vi ska komma igen!


Love u, Compa! Guldhunden!

 
 
Jessica

Jessica

1 juli 2009 15:04

Att vara frisk och må bra går före ALLT annat. Ni ska tänka på att ta hand om er så ni får vara ett team på plan längre fram. Allt har sin tid! Er tävlingstid kommer!!

Jag ska till Sandviken och ställa Theo på lördag så håll tummar och tassar!!

sommarkramar från ArbråZoo

http://www.tjw.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 mars 2012 14:37

Har inget klokt att skriva... Men jag måste väl uppdatera här någongång!!!    Vad händer då... tja, inget. Typ.    Ab och jag har haft influensa, det börjar ge sig nu och stressen bygger idéer i skallen; gör det, gör det, gör det... Får nästa...

Av Anna - 12 januari 2012 14:27

Ett och ett halvt dygn efter att vi återfunnit Zafira attackerdes en gråhund och dödades av varg i samma område, av samma varg som dödat de andra hundarna och fåren.    I söndags stod samma varg samt en yngre individ på bondens gårdsplan, utanför...

Av Anna - 3 januari 2012 00:17

Mellandagarna skulle bli våra egna sköna dagar. Dagarna mellan fest och fest.  Vi skulle göra en trip på onsdagen i historiens spår. En iten minisemester.    Lars skulle på ett möte på morgonen och jag kollade i affärer. Skulle bara rasta hunda...

Av Anna - 25 december 2011 01:32

för att jag återigen fått en jul med min mormor. Hon är en så stor del av mitt liv, en av de få nära nära människorna.    Mysig julmiddag med Far Lars och Arnbjörn till Kalle, besök av Evelina Niklas och Coco Chanel och sedan avslut hos Kristina ...

Av Anna - 21 december 2011 17:57

Vi vill önska Alla God Jul och njutbara helger!       ...från Kjell Hanna & Tim      God Jul och Gott Nytt År Önskar Linda, Urban, Jonatan och Evelina Trigger, Märtha-Louic och Sonja          ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards