Nordéns Liv & Leverne

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2010

101010

Av Anna - 10 oktober 2010 21:55

å! Älskar datumet 10/10. Har alltid gjort. Vet inte varför... rent, snyggt, stilrent! och i år är det perfekt! 10/10/10


Skulle ju vila mig jättefrisk till imorgon var d tänkt... Hela fredagen låg jag stilla. Tv, te, brasa.... Lars lämnade och hämtade barn så jag verkligen skulle krya på mig... Arnbjörn och jag var hemma fram till torsdag och kryade, men så åkte Lars å jag på IKEA den dagen och det straffade sig rejält...


Lars handlade och vi lagade taco á la stark. Vår sommargranne, Peter, kom å fredagsmyste med oss och vi såg en bra film.


Lördag fm tog vi det också lugnt och strosade i morgonrock tills jag fick frispel och tvingade ut familjen i skogen. 10 kg kantareller och ett par hundar genomtrände åkte vi hem via Snygg-farfar och Tina. Kaffe & fika där och Arnbjörn fick leka med Agnes en stund. Hängde på byn en stund oxå ja! Korv och tankeutbyte på kiosken :) Hemma lagade vi god mat och åt en massa godis...


Imorse kände jag av halsen igen och hade lite lite feber, men Ewa å Stefan var i Timrå med några av sina uppfödningar och det ville vi inte missa! Fruksot, en sväng på Birsta och sedan en stund med Fozasosligan utanför ringen.


På hemvägen åt vi och sedan tränade vi på Matfors BK. Compa var seg, men kämpade på... Lite slarvig blir han när han är trött, men det gick att motivera till några riktigt bra moment. Väl hemma hade jag en rätt rejäl temp, ont som... över bihålorna och grym halsont...


Ska förbereda för imorgon nu och har bestämt mig för att sitta på pass. Skulle bli 'varmaste' dagen på veckan imorgon, uppåt 4 grader... Sedan skulle det bli bara kallare,,, Mer lämpligt att gå med hund då...


Lars och Arnbjörn mår bra. Hoppas verkligen det håller i sig!


Varma Gratulationer till framgångarna i ringen önskar jag Fozasos vovvarna som gick kalasfint! Fiiiiiiina hundar d där!


  


 
 
Ewa

Ewa

10 oktober 2010 22:42

Hej!
Jätteskoj att ni dök upp! Såg inte till dig när vi skulle åka hem men jag hälsade med Lars :-) En helt otrolig dag har det varit, tar nog några dar att smälta allt.
Sköt om dig och ta det lugnt när du har feber!

http://www.fozasos.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 mars 2012 14:37

Har inget klokt att skriva... Men jag måste väl uppdatera här någongång!!!    Vad händer då... tja, inget. Typ.    Ab och jag har haft influensa, det börjar ge sig nu och stressen bygger idéer i skallen; gör det, gör det, gör det... Får nästa...

Av Anna - 12 januari 2012 14:27

Ett och ett halvt dygn efter att vi återfunnit Zafira attackerdes en gråhund och dödades av varg i samma område, av samma varg som dödat de andra hundarna och fåren.    I söndags stod samma varg samt en yngre individ på bondens gårdsplan, utanför...

Av Anna - 3 januari 2012 00:17

Mellandagarna skulle bli våra egna sköna dagar. Dagarna mellan fest och fest.  Vi skulle göra en trip på onsdagen i historiens spår. En iten minisemester.    Lars skulle på ett möte på morgonen och jag kollade i affärer. Skulle bara rasta hunda...

Av Anna - 25 december 2011 01:32

för att jag återigen fått en jul med min mormor. Hon är en så stor del av mitt liv, en av de få nära nära människorna.    Mysig julmiddag med Far Lars och Arnbjörn till Kalle, besök av Evelina Niklas och Coco Chanel och sedan avslut hos Kristina ...

Av Anna - 21 december 2011 17:57

Vi vill önska Alla God Jul och njutbara helger!       ...från Kjell Hanna & Tim      God Jul och Gott Nytt År Önskar Linda, Urban, Jonatan och Evelina Trigger, Märtha-Louic och Sonja          ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards