Nordéns Liv & Leverne

Alla inlägg den 21 oktober 2010

Av Anna - 21 oktober 2010 00:18

Blir GAAAAALEN!!! Hade sett fram emot en skön vecka i skogen, bara jag å dogsen. men men, måndagen började med att jag var urdålig i kroppen.


På tisdagen var Ab hemma, lite hängig. De ska på älgjkat med dagis imorgon och jag ville verkligen att han skulle hålla sig frisk.


Igår kväll när jag myste med Zafira upptäckte jag att det kröp i pälsen på henne! Hittade små variga sår här och där. Undersökte febrilt de andra och Compis hade likadana fast större varsår och kryp. Iller hade 'bara' krypen... Till saken hör att Compis vaknade blockhalt på tisdagmorgon, men eftersom han ibland inte ens kan gå så avvaktade jag...


Lars och jag storstädade huset och finkammade hundbäddar mitt i natten... Inte ett kryp annat än i pälsen iaf...


Idag var Arnbjörn pigg och ville verkligen till dagis, så efter att ha lämnat honom så for jag till sjukhuset i Sundsvall. De hade aldrig sett nåt liknande och det gick inte heller att återfinna i någon bok... Misstanken om en ny parasit finns... Såren behandlades och och vi fick en massa medicin med,,, Både hältan och såren relateras till parasiterna!


SUCK... 3000 kronor fattigare åkte jag hem och mötte en febrig Arnbjörn på dagis... SUCK!!!


Lars köpte pizza, men Arnbjörn kunde inte äta. Han ville lägga sig ist. Lite halvt yrande avslutade han dagen med att säga: "ocka inte aga mojjo. Men ja vill. Vi få se, mamma..." Gulle... Han vill ju så gärna!


Nu ska vi lägga oss å se på Hung... Arnbjörn feberyrar från sängen, jag har GRYM halsont....


God natt! -hundar, människor, katt, kanin och kryp...


En rolig sak: Suzzie har köpt en Jack Russel!!!   Härligt!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards