Nordéns Liv & Leverne

Direktlänk till inlägg 20 april 2010

Klenbloggat...

Av Anna - 20 april 2010 14:06

Det är inte så att blogglusten är borta. Jag bara glömmer bort det!


Kan ligga i sängen eller sitta i bilen och fila ihop en blogg, men den blir aldrig nerbloggad här... Bara när jag tömmer kameran tar jag och lägger in lite nytt.Det i sig vittnar om hur lite jag fotar just nu!!


Vårt liv har varit i förändring ett tag nu och det beror kanske på det. Förändringen är dock lugn. Livet har en tungd, ett lugn. Allt känns rätt.


Lars är på topp mest hela tiden och älskar sin verkstad, Briken. Livet. Arnbjörn stortrivs på nya dagis och sitt nya bo. Jag kan mest instämma. Vänner, byn, vädret, livet, huset, gården känns rätt.


Just idag är jag hemma med Arnbjörn som fick rejäl känning av sina öron igår. Han hade även krupp i natt.


Compis är sjuk. Han kissar inne, fäller sjukligt mycket hår och är så förändrad. Han vet har lusat proverna och det finns en kraftig nedsättning av immunförsvaret och en allergi. Misstanke om hjärnblödning eller tumör. Att Compis inte mått bra har jag vetat om, men man vill ju att det ska vara inbillning eller nåt... Jag vet vad som måste göras, men HUR ska vi kunna lämna ännu en älskad hund åt ett annat öde?? Det vänder sig i kroppen av tanken. Compis är min närmaste hund någonsin.


Iller mognar mer och mer, men det märks så väl att Compis inte är okej. Och det är inte bra för en vinglig unghund som Iller. Han kan alla fall åter vara lös, trots vår vän grävlingen som bor under huset. Det har tagit några veckors "rehabilitering" efter att jag släppte honom på just den grävlingen... Även herr grävling har bearbetat detta och flyttat hem.


Lizen hoppar runt och är den bästa av kaniner. Hon har ingen bur längre utan två toaletter, en matbar och en sovplats. Hon är som en hund. Varje kväll vill hon ligga mellan Lars och mig i soffan för mys. Hon kommer när man ropar och gillar när man sitter på golvet. Om jag kör Yoga så är hon med direkt :)


Våra hundplaner för framtiden har hela tiden stått till 2011, men nu får vi se... Lars vill ha en ny rottweilertik till tävling. Jag vill ha en grythund och så önskar vi oss en nakentik. Kicki talade, förhoppningsvis, skämtsamt om att lägga ner rottweiler-avlandet och då vet i sjutton om vi också lämnar rottweiler. Vi vill ha Cmpis & Ellie. Ju. Älskar weilers. Kan inte annat, men nu gör det ont och det är klart att vi tvekar.


Som sagt; liv i förändring.


Kram på er alla

 
 
Ingrid

Ingrid

21 april 2010 17:12

Jag kan känna igen mig i din förklaring om bloggandet och varför det uteblir.. hur många otroligt bra bloggar har det inte blivit i bilen, på promenaden, på jobbet... ? Men som inte kommit längre...

SKönt att höra att ni landat i ett liv som passar er som fisken i havet!

Kram på er!

http://iddeh.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 mars 2012 14:37

Har inget klokt att skriva... Men jag måste väl uppdatera här någongång!!!    Vad händer då... tja, inget. Typ.    Ab och jag har haft influensa, det börjar ge sig nu och stressen bygger idéer i skallen; gör det, gör det, gör det... Får nästa...

Av Anna - 12 januari 2012 14:27

Ett och ett halvt dygn efter att vi återfunnit Zafira attackerdes en gråhund och dödades av varg i samma område, av samma varg som dödat de andra hundarna och fåren.    I söndags stod samma varg samt en yngre individ på bondens gårdsplan, utanför...

Av Anna - 3 januari 2012 00:17

Mellandagarna skulle bli våra egna sköna dagar. Dagarna mellan fest och fest.  Vi skulle göra en trip på onsdagen i historiens spår. En iten minisemester.    Lars skulle på ett möte på morgonen och jag kollade i affärer. Skulle bara rasta hunda...

Av Anna - 25 december 2011 01:32

för att jag återigen fått en jul med min mormor. Hon är en så stor del av mitt liv, en av de få nära nära människorna.    Mysig julmiddag med Far Lars och Arnbjörn till Kalle, besök av Evelina Niklas och Coco Chanel och sedan avslut hos Kristina ...

Av Anna - 21 december 2011 17:57

Vi vill önska Alla God Jul och njutbara helger!       ...från Kjell Hanna & Tim      God Jul och Gott Nytt År Önskar Linda, Urban, Jonatan och Evelina Trigger, Märtha-Louic och Sonja          ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards