Nordéns Liv & Leverne

Alla inlägg den 7 april 2009

Av Anna - 7 april 2009 21:24

I torsdags lämnade vi för Furuberg, Hassela, igen. Kom upp sent, så det blev te & sömn!


På fredagen kollade vi på en gård i Norr-Hassel, som vi lade ett bud på. Far kom upp över dagen också och vi visade runt lite och åt på Sporten. Han myste med hästarna och fikade innan det bar hemåt igen för honom.


Lördagen ägnade Lars & Grover mfl i backen, medan Elin & jag tränade lite lite med Jack & Compa. Ester var hos sin kusin & Ab var med oss.

Efter en ytterst kort after-ski åkte vi hem till djuren.


Elsa Compis & Iller lekte närmare 2 timmar. Det mesta gick ut på att fostra Iller.... VÄLBEHÖVLIGT! Han retades galet mycket. Compis drog sig ur för att hämta andan då & då, men Elsa och Iller gick fullt ut hela tiden -man skulle lätt kunna jaga lo med Elsa, om hon var lite mera långbent!  ;D


Vi for hemåt på söndagen, men kom hem först idag! Tisdag... Arnbjörn har ju haft oavbruten diarré sedan 8 mars och på söndagen började han störtkräkas och den lilla energin som fanns kvar försvann. Ab blev inlagd och Lars stannade med honom. Jag åkte till Floda för att tvätta och packa lite.

Fick lite skön sömn och härlig tid med hundarna i solen innan jag for tillbaka till Falun.

Natten till idag sov jag i mammas lägenhet. Iller följde med och vi hade "kvalitetstid." Avslutade dagen med en låååång och vårig kvällspromenad på Faluns gator innan jag gled ner i ett hett bad.


Idag skrevs Arnbjörn ut efter att ha kunnat behålla maten. Trots MÄNGDER av prover kunde ingen som helst förklaring ges till det hela. Väl hemma lekte han stillsamt, men blödde näsblod för ingenting :(

Lars har jobbat. Imorgon åker jag & mamma till Arvika. Nu ska jag SOVA!


Compis blev 3 år i söndags! ...glömde skriva att vi hälsade på hans mamma i Edsbyn på väg från Hassela. Compis och Fanny busade lite lugnt en stund medan vi fikade.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards