Nordéns Liv & Leverne

Alla inlägg den 10 december 2010

Av Anna - 10 december 2010 16:31

Förutom en slående trötthet som plötsligt kommit och feber var och varannan dag, så tycker jag att jag mår bättre i kroppen   


Vädret är underbart -jag älskar ju kylan och det bistra!

  

Det går ju inte så bra ihop med hundar på jakt då, men jag trivs ialla fall. Har inte kommit igång som jag vill ändå med det, är inte så pass läkt.


Ikväll blir d lucia på Furuberg, Linda har ääääntligen kommit från Mexico och vi har myst med Östbergs i flera dagar    Livet känns levande!


D tråkiga hör Compis till... Hans sår som veterinärerna inte fattar sig på varar. Det ben han är halt på har variga bölder...    Nu ska vi göra en hårmineralanalys och HOPPAS innerligt att det finns något mer vi kan pröva.


Zafira är som vanligt, men jag bekymrar mig för hennes stress. Vi e lugna med henne, Compis och Iller är lugna. Hennes liv är lugnt och stillsamt och hon är en stillsam terrier, men hon mjällar ner hela pälsen. Tex om hon ligger vid brasan och jag klappar henne, så mjällar hon ner hela pälsen. Måste prata med Carro...


Iller är lugnet själv. Han blir bara lite livad inför jakt, är väl för att han haft ledigt så länge. Han är problemfri med magen nu =) Lite mycket pudersnö kanske??

  


Arnbjörn mår bra. Han har vart på dagis sedan tisdag.


Nu har Lars dammsugit och jag har tänt massor av ljus överallt. Arnbjörn vilar inför kvällen. Kakelugnen sprakar och hundarna ligger i en hög bredvid.


Lars Musräddaren   (va skaffade ju katt för att den skulle ta mössen och Lars (musälskaren) fyar katten och räddar musen. Vilken man!)

  


Ha en skön helg!

Kram!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards