Nordéns Liv & Leverne

Direktlänk till inlägg 16 juni 2010

Mammaaaaaaa!!!

Av Anna - 16 juni 2010 00:01

Mamma & Einar är här sedan igår   


Lika myyyyysigt som alltid!


Idag var vi på Gränsfors bruk utanför Bergsjö och när vi skrev i gästboken stod några bekanta namn; "Anders & Lena Nordén Olav & Kerstin Nordén"

De hade varit där igår. Var grymt besviken att de inte hört av sig ens, men Far sa att de hade trott att det var långt till oss från Gränsfors och att de hade en tid att passa i Hudik. För min egen sinnesro köpte jag den förklaringen   


   mamma är ju alla fall här   


...i torsdags var det skolavslutning i kyrkan och ett måste om sommaren ska börja. Helgen bjöd sedan på en massa roligt! På fredagen tog Elin & jag barnen till Drakborgen och en heldag i Birsta. Veterinärbesök med dogzen hann vi med också.


Lördagen bjöd på REGN. Och då menar jag verkligen regn!!! Lars tog ett snabbt beslut om att även göra lördagen till en heldag på Birsta    -även om det är hiskeligt jobbigt så säger jag inte nej till shopping med den mannen.


På söndagen var det Hallsdagen med loppis och visning av snickeriet.

  

Elin, Grover och mamma hade jobbat HÅRT för denna fantastiskt lyckad dag!

  

Proffsfika fanns att köpa, musik av både Burlins och Tobbe, fint väder och mycket nöjda besökare.

  


   NI ÄR SÅÅÅÅ DUKTIGA!!!   


Imorgon blir det lite utflykter runt Hassela. Fortsatt Mamma-Einar-mys... :)


Hej då!

  


 
 
Ingrid

Ingrid

18 juni 2010 09:56

Läser din blogg flitigt trots att jag inte alltid kommenterar... Är så roligt med alla bilder du lägger ut, kul att se hur AB växer och förändras =)
FÅ se om vi syns något till sommaren då kanske. .
Kram på dig!

http://iddeh.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 mars 2012 14:37

Har inget klokt att skriva... Men jag måste väl uppdatera här någongång!!!    Vad händer då... tja, inget. Typ.    Ab och jag har haft influensa, det börjar ge sig nu och stressen bygger idéer i skallen; gör det, gör det, gör det... Får nästa...

Av Anna - 12 januari 2012 14:27

Ett och ett halvt dygn efter att vi återfunnit Zafira attackerdes en gråhund och dödades av varg i samma område, av samma varg som dödat de andra hundarna och fåren.    I söndags stod samma varg samt en yngre individ på bondens gårdsplan, utanför...

Av Anna - 3 januari 2012 00:17

Mellandagarna skulle bli våra egna sköna dagar. Dagarna mellan fest och fest.  Vi skulle göra en trip på onsdagen i historiens spår. En iten minisemester.    Lars skulle på ett möte på morgonen och jag kollade i affärer. Skulle bara rasta hunda...

Av Anna - 25 december 2011 01:32

för att jag återigen fått en jul med min mormor. Hon är en så stor del av mitt liv, en av de få nära nära människorna.    Mysig julmiddag med Far Lars och Arnbjörn till Kalle, besök av Evelina Niklas och Coco Chanel och sedan avslut hos Kristina ...

Av Anna - 21 december 2011 17:57

Vi vill önska Alla God Jul och njutbara helger!       ...från Kjell Hanna & Tim      God Jul och Gott Nytt År Önskar Linda, Urban, Jonatan och Evelina Trigger, Märtha-Louic och Sonja          ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards