Nordéns Liv & Leverne

Direktlänk till inlägg 5 februari 2010

Bilder-blogg

Av Anna - 5 februari 2010 23:01

Inte mycket att rapportera... Arnbjörn hålls i stillhet och det händer inte så mycket här. Bilderna får tala för sig, typ...

   

Pizza-kväll

PizzaBjörn rules!

SNÖ har det ju ramlat ner å!   

...och nu när även jag upp att tända lyktan ;)

 

Har väl kommit några decimeter till sedan bilderna togs   


Tror våra gosmysar gillar snömängden också!

Agga har upptäckt tjusningen med tv! Hon brukar numer stå och hänga vid rumsfönstret och jag kan passa på att ta lite mjuka hästpussar   


Visst är hon vacker!? Snerpa-gumman! Som en sagohäst!

   

Självklart är min lilla avkomma lycklig över snön, när han väl orkar sig ut           :(  Han har fått ärva termobyxor efter Simon och är mäkta stolt över dem!

     

Passar på att göra innesysslor när Arnbjörn mest ska hållas still. Har snickrat, lagat kläder, sytt i knappar, möblerat om/till, kört lite övningar inne med dogsen. I förrgår byggde jag ihop spark och skaklar för att kunna köra alla hundar samtidigt. Gick över förväntan, men tanke på att ILLER fick agera ledarhund... Vi överlevde och även jag fick fin motion och diverse träningsvärk! Tikka blöder på och är allmänt slö. Kissa gör hon inne...    Trots att hon ÄR rumsren och får gå ut så fort hon ber om det... Det är EFTER att hon varit ut som hon kissar inne istället... Suck... Kanske har hon urinvägsinfektion??

Ringa på dörren gör hon oxå! När hon vill in!     Tok-Mys-Fia!


Pojkarna hålls mest på "sitt" rum... De fogar sig och slinker in där utan att riskera att frestas av Tikka. Hon är inte så dålig att uppvakta heller... Compis bryr sig inte nämnvärt, men Iller VILL!!!      Dock vet han vad som gäller och gnyr lite uppgivet då & då... Stackaren...


Avslutar med en bild på vår lille hjälte som vart sjuk i över 2 veckor nu... Han håller humöret för det mesta ;) Gäller bara att det ska sammanfalla med ens eget tålamod...   

Han är så underbar, vår Björn!

  

 
 
Ingrid

Ingrid

6 februari 2010 21:53

Vackra snöbilder, fina bilder på djuren och Er Fina AB, vilken liten go hjälte han är!!!!!!

http://iddeh.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 mars 2012 14:37

Har inget klokt att skriva... Men jag måste väl uppdatera här någongång!!!    Vad händer då... tja, inget. Typ.    Ab och jag har haft influensa, det börjar ge sig nu och stressen bygger idéer i skallen; gör det, gör det, gör det... Får nästa...

Av Anna - 12 januari 2012 14:27

Ett och ett halvt dygn efter att vi återfunnit Zafira attackerdes en gråhund och dödades av varg i samma område, av samma varg som dödat de andra hundarna och fåren.    I söndags stod samma varg samt en yngre individ på bondens gårdsplan, utanför...

Av Anna - 3 januari 2012 00:17

Mellandagarna skulle bli våra egna sköna dagar. Dagarna mellan fest och fest.  Vi skulle göra en trip på onsdagen i historiens spår. En iten minisemester.    Lars skulle på ett möte på morgonen och jag kollade i affärer. Skulle bara rasta hunda...

Av Anna - 25 december 2011 01:32

för att jag återigen fått en jul med min mormor. Hon är en så stor del av mitt liv, en av de få nära nära människorna.    Mysig julmiddag med Far Lars och Arnbjörn till Kalle, besök av Evelina Niklas och Coco Chanel och sedan avslut hos Kristina ...

Av Anna - 21 december 2011 17:57

Vi vill önska Alla God Jul och njutbara helger!       ...från Kjell Hanna & Tim      God Jul och Gott Nytt År Önskar Linda, Urban, Jonatan och Evelina Trigger, Märtha-Louic och Sonja          ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards