Nordéns Liv & Leverne

Alla inlägg den 10 augusti 2009

Av Anna - 10 augusti 2009 20:31

Lars bestämde sig för att börja med taken på vår gård, så jag packade Arnbjörn & Compis och drog till Härjedalen. Elin Grover & Ester var vid stugan i Ytterhogdal.

Grover bjöd på en minde okomplicerad (!!) båttur...

Trötta och nöjda över att vara i gott sällskap sov Arnbjörn och jag vid en sprakande brasa den natten,,,


I Ytterhogdal fick Elin lite fix med håret och jag fick se fina Laikor. :)

Även en rundtur på Magnus företag. Riktigt spännande! Och så fick vi kolla in snygga :P jaktbilder från fjolårtes (?) björnjakt -vilken var lyckad! Arnbjörn & Ester kapade en postbuss med chaufför... Det var nog deras roligaste på företaget!

Efter en heldag med Magnus Maria & lilla Henny på diverse ställen for vi via Strömbacka till Furuberg. I Strömbacka träffade vi Lady och såg på en häst åt Arnbjörn; Enok

Lady verkade trivas och hennes nya familj var urgulliga! Arnbjörn fick en rejäl dos flick-lek-tukt oxå!

På Furuberg hade vi det bara gott. Som alltid där! God mat, mys med djuren och fiske,,,

-Åtminstone för barnen. Några små stackars aborrar fick vi upp, men de fick simma vidare...


På hemvägen stannade vi i Edsbyn för Rottis-bäbis-mys. Compis lekte sig trött med "privat-valparna;" vorsth & stövare. Arnbjörn hittade en hink att roa sig med och så gillade han valparna förstås! Tyvärr var varken Kicki eller Pelle hemma, så vi drev vidare mot Floa...


Rastade i Furudal för glass...

...och i Boda, utanför Rättvik... I kalkbrottet! Typiskt oss...


Väl hemma var bygget i full gång. Helgen har varit... upptagen! Med folk som kommer & går och jag som helst håller mig borta!


Floda har SM i kajak/kanot och givetvis kollade jag & Ab in detta! I sällskap med vår Johnny! Badade i Säle' oxå. Skönt å va hemma ändå!

Mamma kom på lördagen och då spenderade vi hela dagen i Dala-Järna för flygfest!

Full fart! Arnbjörn trivdes bra som andre-pilot i Catalinan från 1943:

En het fuktig dag, folk ÖVERALLT och surr i öronen HELA tiden och helexalterad Mor & dotter avslutades med mat från hotellet och svalka i Glatjärn... Väl hemma hade vi en lite att bita i... :( Livet går ju inte bara på räls liksom...


Söndagen ägnades mest åt medling!! Som en fortsättning på gårdagen... Son & svärfar... Tur att vi INTE investerat i spikpistoler till detta bygge... Mamma, jag, Arnbjörn & Compis flydde till Närsens strand med picknick-korgen välfylld... For upp till buo oxå innan det blev att fara till bys.


Vi hämtade upp mormor och hade en helkväll på vår veranda med god mat & goda vänner. Hanna, Johan, Loona & Cazpian var nämligen hemma när vi kom! :)


Idag har Arnbjörn vart på dagis. Jag har stökat hemma i stöket! Lars, ja, Lars är på taket! Ikväll regnar det dock och det även inne... Med följd att Larsson springer upp och ner på stegar, kryper under och över presenningar, hamrar, flyttar om -byter om och vill inget hellre än att krypa ner i värmen bredvid mig... Men men, i som tid... :)

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards