Nordéns Liv & Leverne

Alla inlägg den 27 juli 2009

Av Anna - 27 juli 2009 23:58

Min födelsedag har varit lyckad! Helt underbar!


På fredag-morgon kom Lars skrålandes "ja må hon leva" med en ilsken Arnbjörn på släp... "nä mamma åår, ja åår!" Frukost på säng innan jag somnade om igen!! Vaknade av nästa gnolande "ja må hon leva," strax innan sängen belamrades av familj och paket!


Det blev frukost med gänget på verandan. Jag fick en Monky-tshirt, ett colage, mormors underbara vas med blommor i, stekpanna och en teckning av Lars & Ab.

Håkan bjöd på en mopedtur genom Syrholn!

 


Dagen som följde var precis så bra som den borde! Oplanerad och med släkten runt omkring! Vi for på Fårcafét & loppis. Mamma bakade och bakade och bakade tårtor!


Östbergs anlände natten till Lördag och vi satt uppe ett tag å myste!


Lördagen bestod mest i stress!! Vi fick helt ovärderlig hjälp från alla håll; Kristina & Håkan, Elin & Grover, Mamma & Far, Kjell, Lena & Kerstin. Det snickrades, bakades, kokades, byggdes, fraktades, stökades , stödades i vart enda hörn!


Tjejerna gled iväg på Make up med Hanna framåt eftermiddagen, medan killarna satte finishen. Mormor bjöd på cider & vi hade jättemysigt. Sedan började festen på kvällen med mat & dricka. Vi åt lokalproducerad, eko-mat med stenålderstanke! Drack öl & vin. Mamma gjorde pinoccio-tårtor...


Vi spelade och sjöng till efter 4, sedan var d hej å god natt enbra bit in på söndagen!


Jag fick, förutom härliga blommor, pengar & hantverk, ett VÄXTHUS!! Mina vänner & familj hade skramlat till detta underverk! Bild kommer sen... :D    

 

Söndagen var supersoft med huset fullt av nära som pysslade. Plockade, diskade och gjorde dagen skön! Mamma Mia rullade gång på gång... På kvällen var det mamma som fixade mat till alla. Elin & Grover återkom efter en Dalatur.


Grover & Lars paddlade Noret & fiskade...


Idag har Arnbjörn vart på dagis och jag har shoppat med Östbergarna! Ikväll var det mat & tv som gällde. MÖR är jag!!


Arnbjörn kom ikväll på att han skulla "sova moffa?" och packade sin ryggsäck. Han sa godnatt och knallade över till morfar...


Gullungen kom dock tillbaka efter en stund och sa "du lädd (jag är rädd)" och ville sitta med oss i soffan, som vanligt. Han hade visat morfar hela sin packning. Lämnat tillbaka morfars traktor och sedan packat ihop och gått hem...!


Här om dagen gled han över till morfar i ösande ösregn, endast iförd blöja & stövel!


Tack alla underbara som Gratulerat mig, hjälp till och som ville fira min dag! Nu ska gammeln vila upp sig rejält några dagar,,,!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards